Pytanie
W rozdz. 3.2.,pkt 6 Regulaminu Konkursu znajduje się zapis dotyczący diagnozy szkoły. Jakie elementy taka diagnoza powinna uwzględniać?
Odpowiedź
Kwestie dotyczące sposobu przygotowania diagnozy, czy też procedury jej zatwierdzania przez organ prowadzący nie zostały uszczegółowione w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata 2014-2020. Kluczowe jest to, aby diagnoza stanowiła podstawę do realizacji działań projektowych. Oznacza to, że główne założenia powinny zostać wskazane we wniosku o dofinansowanie, jako uzasadnienie dla interwencji EFS.
W przypadku projektu z Działania 12.4 minimalny zakres diagnozy determinowany jest niektórymi wymogami formalnymi i kryteriami wyboru projektu (załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu). Kryterium formalne specyficzne nr 6 zakłada konieczność zastosowania w projekcie „kompleksowego wsparcia:, tj. co najmniej:
Powyższe elementy będą musiały zaistnieć w projekcie, aby wniosek mógł uzyskać dofinansowanie. W związku z tym, co najmniej powyższe elementy musi zawierać także przeprowadzona diagnoza. Jeśli projekt przewiduje do realizacji również inne możliwe podtypy działań, to będą one również musiały wynikać z treści diagnozy.
Fakt posiadania diagnozy powinien być poświadczony przez beneficjenta we wniosku o dofinansowanie. Weryfikacja posiadania diagnozy nastąpi na etapie oceny na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie. Posiadanie diagnozy podlegać będzie także weryfikacji IZ RPO w trakcie kontroli projektu.