Pytanie
Czy w ramach typu projektu organizacja zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji kluczowych na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), z uwzględnieniem rozwoju właściwych postaw (kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa), możliwe jest doposażenie pracowni matematycznych?
Odpowiedź
Powyższa kwestia wyjaśniona jest w załączniku nr 3 do Regulaminu konkursu, w którym wskazano wymogi formalne i kryteria wyboru projektów. Kryterium formalne specyficzne nr 8 dotyczące szkolnych pracowni matematyki brzmi następująco: „W ramach projektu nie przewiduje się wyposażania szkolnych pracowni matematyki. W ramach projektu istnieje możliwość zakupu środków trwałych niezbędnych do realizacji zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji matematycznych zaplanowanych w ramach projektu”.
Znajduję się tam także dodatkowe wyjaśnienie o następującej treści:
„W projekcie nie przewiduje się wyposażania pracowni matematycznych, jako takich w ramach typu projektu nr 1 lit. d. Zakupy sprzętu i wyposażenia są możliwe w ramach typu 1 lit. a, o ile jest to niezbędne do prowadzenia zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji matematycznych. Zakres i rodzaj zakupów powinien jednakże być ściśle związany ze specyfiką zajęć realizowanych w ramach projektu, pod warunkiem spełniania wymogów określonych w podrozdziale 6.12 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu”.