Pytanie
Czy Wnioskodawca (uczelnia publiczna) może zawrzeć partnerstwo z więcej niż jedną szkołą zawodową? Czy w przygotowanych (na podstawie indywidualnej diagnozy każdej ze szkół) studiach podyplomowych/kursach mogą wspólnie uczestniczyć nauczyciele każdej z partnerskich szkół zawodowych?
Odpowiedź
Zgodnie z kryterium formalnym specyficznym nr 7 wskazanym w załączniku nr 3 do Regulaminu konkursu nr RPLU.12.04.00-IZ.00-06-003/16 konieczność podnoszenia kwalifikacji/ kompetencji nauczycieli/ instruktorów praktycznej nauki zawodu w ramach projektu powinna wynikać z przeprowadzonej diagnozy. Formy podnoszenia kwalifikacji/ kompetencji, nauczycieli są skierowane wyłącznie do nauczycieli szkół/placówek objętych wsparciem w projekcie. Spełnienie kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu.
Ponadto należy mieć na uwadze, iż zgodnie z brzmieniem kryterium formalnego specyficznego nr 6 – Kompleksowość wsparcia projekt zakłada kompleksowe wsparcie, tj. co najmniej:
a) doposażenie szkół/placówek oświatowych objętych wsparciem w projekcie w sprzęt i/lub materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego i/lub wyposażenie pracowni przedmiotów zawodowych i
b) aktualizację wiedzy nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu, oraz
c) organizację staży i/lub praktyk dla uczniów u pracodawców.
Zgodnie z zapisami przytoczonego powyżej Regulaminu konkursu Wnioskodawcą w ramach konkursu mogą być:
1) Podmioty, które mogą realizować kształcenie zawodowe:
a) szkoły i placówki oświatowe realizujące kształcenie zawodowe ;
b) publiczne i niepubliczne placówki kształcenia ustawicznego, kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego;
c) Ochotnicze Hufce Pracy w zakresie wspomagania systemu oświaty poprzez aktywizację zawodową młodzieży i podejmowania działań zmierzających do podwyższania kwalifikacji zawodowych lub przekwalifikowania w zakresie nieobjętym interwencją PO WER;
oraz
2) ich organy prowadzące
lub
3) inne podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych ) we współpracy ( w partnerstwie) z ww.
W związku z powyższym Wnioskodawca będący uczelnia wyższą powinna wejść w partnerstwo ze szkołą lub szkołami realizującymi kształcenie zawodowe lub wejść w partnerstwo z ich organem prowadzącym. Liczbę partnerów w projekcie określa sam Wnioskodawca.
Ponadto należy mieć na uwadze, iż zgodnie z zapisami przedmiotowego Regulaminu konkursu - Pkt 3.6 Wymagania dotyczące partnerstwa realizacja projektów partnerskich w ramach RPO WL wymaga spełnienia łącznie następujących warunków:
a) posiadania Partnera Wiodącego, który jest jednocześnie beneficjentem projektu (stroną umowy o dofinansowanie);
b) uczestnictwa partnerów w realizacji projektu na każdym jego etapie, co oznacza również wspólne przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu oraz wspólne zarządzanie projektem, przy czym partner może uczestniczyć w realizacji tylko części zadań w projekcie;
c) adekwatności udziału partnerów, co oznacza odpowiedni udział partnerów w realizacji projektu (wniesienie zasobów ludzkich, organizacyjnych, technicznych lub finansowych odpowiadających realizowanym zadaniom);
d) zawarcia pisemnej umowy lub porozumienia partnerów.
Beneficjent zobowiązany jest do zawarcia umowy o partnerstwie (porozumienia) szczegółowo określającej reguły partnerstwa. Minimalny zakres umowy o partnerstwie określa załącznik nr 7A lub dla projektów rozliczanych w formule partnerskiej załącznik nr 7B do Regulaminu.
Umowa o partnerstwie powinna zostać podpisana przed złożeniem wniosku o dofinansowanie