Pytanie
W jakich klasach nie można realizować zajęć w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Czy we wszystkich poza II i III klasą szkoły podstawowej? Jakie typy zajęć można realizować w klasach I-III szkoły podstawowej?
Odpowiedź
W przypadku realizacji w ramach projektu wsparcia w postaci indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze wsparcia tego rodzaju, zgodnie z zapisami Regulaminy pkt 3.2 pkt 12, wykluczeni są uczniowie klas II i III szkoły podstawowej ( I etap edukacyjny). Natomiast wsparciem mogą być objęci uczniowie klas I (I etap edukacyjny), a także uczniowie klasy IV-VI SP ( II etap edukacyjny) do uczniów gimnazjum (III etap edukacyjny).
Wyjątek od tego stanowią uczniowie z niepełnosprawnością, dla których wsparcie w postaci indywidualizacji pracy z uczniem może być skierowane na każdy etapie edukacyjnym, czyli od I do III. W związku z tym w przypadku klas II i III SP ( I etap edukacyjny) wsparcie można skierować tylko do uczniów z niepełnosprawnością (niepełnosprawność należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie konkursu).
Przy realizacji innych form wsparcia wskazanych w przypisie nr 3 i nr 4 do typu projektu 1 lit a (str. 20 Regulaminu) takie ograniczenia nie obowiązują.