Przeskocz do treści Przeskocz do menu

FAQ. Serwis Regionalnego Programu Województwa Lubelskiego

Pytanie

Czy w ramach zakupów wyposażenia do pracowni ICT i przyrodniczych jest możliwy zakup elementów wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych dla całych klas (wówczas we wniosku wskazuje się jako uzasadnienie liczebność klas), czy też wyłącznie dla grup uczniów biorących udział w projekcie i korzystających w trakcie zajęć z zakupionego sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych?

Odpowiedź

W przypadku projektów dotyczących organizacji zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji kluczowych na rynku pracy (ICT2, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), z uwzględnieniem rozwoju właściwych postaw (kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa) możliwy jest zakup elementów wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych wyłącznie dla grup uczniów biorących udział w projekcie i korzystających w trakcie zajęć z zakupionego sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych. Natomiast w przypadku projektów dotyczących tworzenia warunków uczenia się, adekwatnych do potrzeb rynku pracy i zmian zachodzących w gospodarce: wyposażenie pracowni dla przedmiotów matematyczno – przyrodniczych oraz pracowni ICT możliwy jest zakup elementów wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych dla całych klas.

Działanie związanie z wyposażeniem pracowni skierowane jest bezpośrednio do szkół jako grup docelowych. Wyposażenie pracowni musi być komplementarne do działań skierowanych m.in. do uczniów w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych. Niemniej jednak nie oznacza to, że wyposażenie pracowni zakupione w projekcie musi być wykorzystane do realizacji zajęć skierowanych do uczniów w tym samym projekcie.  W związku z powyższym, liczba zakupionych elementów wyposażania powinna odpowiadać na faktyczne potrzeby szkoły w tym zakresie, jednakże nie zawsze jedynym argumentem uzasadniającym zakup konkretnej liczby wyposażenia będzie liczba uczniów stanowiących grupę docelową. Nie należy automatycznie przyjmować za zasadny argument dot. liczby klas, gdyż efektywniejszym rozwiązaniem może być zakup jednego elementu na kilka klas, a nie dla każdej klasy oddzielnie (np. niezasadnym jest zakup tablicy interaktywnej dla każdej klasy, gdyż kilka klas może korzystać z jednej tablicy). Należy pamiętać o wymogu zawartym w SZOOP RPO, zgodnie z którym liczba zestawów laboratoryjnych (doświadczalnych) zakupionych w ramach wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych jest zależna od wielkości szkoły lub placówki systemu oświaty, mierzonej liczbą uczniów, a także liczby grup zadaniowych, które będą realizowały doświadczenia. Co do zasady, jeden zestaw laboratoryjny jest przewidziany dla grupy zadaniowej liczącej od 2 do 5 osób.

Działanie 12.2 Kształcenie ogólne

Typ beneficjenta osoba fizyczna

Data zgłoszenia 05-07-2016

Wstecz Wróć do listy pytań