Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski uczestniczył dziś w oddaniu do użytku nowej inwestycji pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel - Kraśnik - budowa połączenia drogi wojewódzkiej Nr 833 z drogą woj. nr 747 (obwodnica Chodla). Inwestycja powstała ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Wartość zrealizowanych prac - połączenia obu dróg wojewódzkich - to ponad 10 mln zł.
- Połączenie obu dróg wojewódzkich oznacza przerzucenie transportu ciężkiego na obwodnicę. Dzięki temu poprawi się zarówno ruch drogowy jak i stan drogi, a także bezpieczeństwo kierowców. - tłumaczy Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Inwestycję pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel–Kraśnik – budowa połączenia drogi wojewódzkiej Nr 833 z drogą woj. nr 747 (obwodnica Chodla) wykonała firma STRABAG Sp. z o.o., która zakończyła prace na miesiąc przed umownym terminem. Budowa po nowym śladzie połączenia DW 833 z DW 747 (obwodnica Chodla) objęła m.in.:
1. Budowę nowego połączenia DW 833 z DW 747, tj. nowego odcinka drogi wojewódzkiej o przekroju jednojezdniowym:
- długość wybudowanego odcinka drogi - 1,0 km;
- klasa drogi G;
- nośność 115 kN/oś;
- szerokość jezdni 7m;
- drogi serwisowe ok. 600 m;
- długość chodników - 200 m (w obrębie ronda).
2. Rozbudowę, poszerzenie i wzmocnienie istniejących odcinków DW 747 i DW 833 na styku z budowaną obwodnicą.
3. Budowę, przebudowę infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania dróg na ww. odcinkach.
4. Budowę oświetlenia drogowego.
5. Budowę i rozbudowę obiektów inżynierskich - przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt.
6. Budowę skrzyżowań, w tym:
- skrzyżowanie skanalizowane z DW 747;
- skrzyżowanie typu rondo z DW 833.
7. Budowę chodnika w okolicy ronda SR-2 po stronie wschodniej przy krawędzi jezdni.
Zrealizowana inwestycja ma na celu usprawnienie ruchu drogowego, a także poprawę warunków drogowych, stanu drogi oraz bezpieczeństwa dla pojazdów. Dzięki nowej obwodnicy ruch tranzytowy zostanie przeniesiony poza Chodel. Zadanie oznacza również zniesienie barier architektonicznych w obrębie rozbudowywanego odcinka drogi, tak aby był on dostępny dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami.
Więcej o zrealizowanej inwestycji >>TUTAJ<<.