Obwodnica powstała w ciągu drogi wojewódzkiej numer 833. Ma długość około 8,5 kilometra, z tego prawie 6 kilometrów biegnie po nowym śladzie. Całkowity koszt realizacji inwestycji to ponad 90 milionów złotych, z czego unijne dofinansowanie wyniosło 99%.
Rozbudowana DW833 łączy Kraśnik z Chodlem. Dzięki drodze poprawiła się jakość jazdy i bezpieczeństwo podróżnych, ale przede wszystkim jest ona stworzona z myślą wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta (tzw. północna obwodnica).
Trasa drogi wojewódzkiej nr 833 Chodel – Kraśnik, na odcinku który był objęty robotami, składa się z dwóch odcinków. Początek nowego przebiegu drogi rozpoczyna się w miejscu skrzyżowania z drogą gminną (ul. Graniczna), koniec zaś znajduje się na projektowanym skrzyżowaniu z drogą krajową nr 19 (ul. Lubelska, granica miejscowości Kraśnik i Lasy). Na początkowym odcinku rozbudowy znajduje się droga jednojezdniowa o szerokości 7,0 m (pas ruchu 2×3,5 m). Od ronda turbinowego przy Fabryce Łożysk Tocznych zmienia się jej przekrój w dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu dla każdej jezdni. Odcinek o tym przekroju zaprojektowany jest do ronda turbinowego projektowanego na skrzyżowaniu ul. Urzędowskiej, Granicznej i początkiem nowo budowanego odcinka DW 833. Na tym odcinku droga posiada przekrój jednojezdniowy z dodatkowymi drogami dla obsługi terenów przyległych. Na skrzyżowaniach zaprojektowano dodatkowe pasy ruchu dla pojazdów skręcających w lewo. W okolicy FŁT znajduje się stanowisko do ważenia i kontroli pojazdów przez ITD.
Północna obwodnica Kraśnika została oficjalnie otwarta we wtorek 4 stycznia 2022 roku. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele władz województwa, samorządowcy i posłowie.
-
video Północna obwodnica Kraśnika oficjalnie otwarta