Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) cz. 1

Czy uczelnia mająca status państwowej wyższej szkoły zawodowej (jednostka sektora finansów publicznych) oraz będąca jednocześnie organem prowadzącym żłobki może aplikować w ogłoszonym konkursie w ramach Działania 13.2 Infrastruktura usług społecznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego?

Zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.02.00-IZ.00-06-001/15 katalog Beneficjentów w ramach przedmiotowego naboru obejmuje: organy prowadzące żłobki, kluby dziecięce i oddziały żłobkowe:

- Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia,

- Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną,

- Kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych,

- Organizacje pozarządowe.

W związku z powyższym jednostki sektora finansów publicznych nie są podmiotami uprawnionymi do aplikowania o środki w ramach ww. konkursu.


Czy do konkursu w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna RPO WL mogą przystąpić tacy Wnioskodawcy jak: przedsiębiorcy, spółka jawna oraz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością?

Informuję, że zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 (w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna) katalog uprawnionych Beneficjentów obejmuje:

Organy prowadzące przedszkola lub inne formy wychowania przedszkolnego:

- Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia,

- Inne państwowe lub samorządowe jednostki sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest pełnienie zadań publicznych w zakresie edukacji,

- Organizacje pozarządowe,

- Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi przedszkola, odziały przedszkolne,

- Kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych,

- Inne podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych ).

W związku z powyższym „przedsiębiorcy prowadzący przedszkola lub oddziały przedszkolne mogą przystąpić do w/w konkursu”, z racji wpisywania się w typ Beneficjenta - Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi przedszkola, oddziały przedszkolne.


Czy w ramach konkursu zamkniętego nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 gmina może ubiegać się o dofinansowanie na adaptację obiektów na potrzeby prowadzenia działalności edukacyjnej wraz z zapleczem socjalnym i zakup niezbędnego wyposażenia gwarantującego wysoką jakość kształcenia celem utworzenia nowych miejsc dla dzieci w wieku 3-4 lat w istniejących obecnie przy szkołach podstawowych tzw. ,,zerówkach” ?

Zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna katalog uprawnionych Beneficjentów obejmuje:

Organy prowadzące przedszkola lub inne formy wychowania przedszkolnego:

- Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;

- Inne państwowe lub samorządowe jednostki sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest pełnienie zadań publicznych w zakresie edukacji;

- Organizacje pozarządowe;

- Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi przedszkola, odziały przedszkolne;

- Kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych;

- Inne podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych ).

W związku z powyższym inwestycja możliwa jest do realizacji także w ramach oddziałów przedszkolnych zorganizowanych w szkole podstawowej (posiadających wpis we właściwym rejestrze przedszkoli). Sytuacja ta jest dodatkowo uzasadniona m.in. w kontekście nowelizacji ustawy o systemie oświaty, zgodnie, z którą od 1 września 2016 roku oddziały te przekształcą się w przedszkola funkcjonujące w ramach zespołów szkolno-przedszkolnych.


Czy za kwalifikowany w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna RPO WL może zostać uznany projekt, którego zakres rzeczowy obejmuje wymianę kotła oraz okien?

Informuję, że zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 (w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna) wsparcie musi zostać ukierunkowane na rzecz poprawy dostępności do edukacji przedszkolnej (celem utworzenia nowych miejsc w przedszkolach lub innych form edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-4 lat) na obszarach deficytowych w tym m.in. poprzez:

- budowę*, rozbudowę, adaptację i modernizację obiektów na potrzeby prowadzenia działalności edukacyjnej wraz z zapleczem socjalnym (m.in. place zabaw),

- zakup niezbędnego wyposażenia gwarantującego wysoką jakość kształcenia.

Za niekwalifikowalne należy uznać m.in. koszty remontu lub modernizacji poprawiających wyłącznie estetykę zewnętrzną budynków i/lub obejmujących wyłącznie prace termomodernizacyjne (w tym głęboką termomodernizację w rozumieniu zapisów Działania 5.1 i 5.2).

Wyjątek od ww. obowiązku tworzenia nowych miejsc stanowią inwestycje realizowane w ramach przedszkoli specjalnych oraz mające na celu utrzymanie dotychczasowej ilości miejsc dla dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej, w przypadku gdy zaniechanie realizacji danego projektu będzie skutkowało obniżeniem współczynnika uczestnictwa w tej formie edukacji na obszarze danej gminy poniżej 20%.

Należy, więc przyjąć, że w przypadku, gdy w ramach ww. prac obejmujących budowę*, rozbudowę, adaptację i modernizację obiektów wystąpią elementy charakterystyczne dla termomodernizacji, niezbędne do realizacji projektu zostaną one uznane za wydatek kwalifikowalny projektu.

* Budowa nowych obiektów jedynie w przypadku udokumentowania braku możliwości wykorzystania/adaptacji istniejących budynków. W takich przypadkach Wnioskodawca będzie musiał przedstawić szerokie uzasadnienie wskazujące, że zaproponowane rozwiązania stanowią element strategicznego podejścia do obszaru edukacji przedszkolnej na terenie danej jednostki samorządu terytorialnego.


Niepubliczne przedszkole planuje realizację projektu polegającego na doposażeniu (projekt nieinfrastrukturalny) swoich przedszkoli w dwóch obiektach leżących w dwóch różnych miejscowościach na terenie tej samej gminy. Czy w związku z tym powinien być złożony jeden wniosek na obie lokalizacje czy też dwa wnioski?

Informuję, że oba przedstawione rozwiązania są dopuszczalne (jeden projekt obejmujący 2 miejscowości / 2 odrębne projekty).

Jednocześnie nadmieniam, iż zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 (w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna) wsparcie musi zostać ukierunkowane na rzecz poprawy dostępności do edukacji przedszkolnej (celem utworzenia nowych miejsc

w przedszkolach lub innych form edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-4 lata) na obszarach deficytowych w tym m.in. poprzez:

- budowę*, rozbudowę, adaptację i modernizację obiektów na potrzeby prowadzenia działalności edukacyjnej wraz z zapleczem socjalnym (m.in. place zabaw),

- zakup niezbędnego wyposażenia gwarantującego wysoką jakość kształcenia.

Za niekwalifikowalne należy uznać m.in. zakup środków trwałych o wartości poniżej 3500 zł.

* Budowa nowych obiektów jedynie w przypadku udokumentowania braku możliwości wykorzystania/adaptacji istniejących budynków. W takich przypadkach Wnioskodawca będzie musiał przedstawić szerokie uzasadnienie wskazujące, że zaproponowane rozwiązania stanowią element strategicznego podejścia do obszaru edukacji przedszkolnej na terenie danej jednostki samorządu terytorialnego.

Wyjątek od ww. obowiązku tworzenia nowych miejsc stanowią inwestycje realizowane w ramach przedszkoli specjalnych oraz mające na celu utrzymanie dotychczasowej ilości miejsc dla dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej, w przypadku gdy zaniechanie realizacji danego projektu będzie skutkowało obniżeniem współczynnika uczestnictwa w tej formie edukacji na obszarze danej gminy poniżej 20%.

Dodatkowo zgodnie z zapisami ww. Regulaminu poza pracami budowlanymi środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego mogą zostać przeznaczone na wyposażanie/doposażenie przedmiotowej infrastruktury w zakresie, w jakim nie jest możliwe ich wsparcie w ramach kompleksowych projektów realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (zgodnie z zapisami Osi Priorytetowej 12 RPO WL). Ze względu na fakt, iż w ramach EFS finansowane, obok działań „miękkich” będą wydatki w zakresie wyposażenia i doposażenia stanowiące element kompleksowego projektu, działania finansowane ze środków EFRR w ramach Priorytetu Inwestycyjnego 10a Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie poprzez rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej (również w ramach niniejszego konkursu) powinny dotyczyć wydatków o większej skali (niemożliwych do finansowania w ramach EFS).

W związku z powyższym inwestycja obejmująca jedynie komponent wyposażenia pomieszczeń nie zostanie uznana za zgodną z założeniami konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15, podobnie jak inwestycja obejmująca prace infrastrukturalne, których zakres (odniesiony do całego projektu) jest możliwy do sfinansowania ze środków EFS w ramach cross-financingu.


Dane z którego roku będą brane pod uwagę przy ocenie kryterium "Miejsce realizacji projektu na obszarach o najniższym odsetku dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego w ogóle dzieci w wieku 3-5 lat"?

Informuję, że pod uwagę brane będą najnowsze dostępne w GUS wartości przedmiotowego wskaźnika (przy założeniu, że dla wszystkich projektów zostanie uwzględniony poziom wskaźnika z tego samego roku).


Czy koszt przygotowania projektu technicznego-technologicznego wraz z kosztorysami jest kwalifikowany ze środków RPO WL?

Do współfinansowania kwalifikują się wydatki poniesione na opracowanie lub aktualizację dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu, w szczególności:

1) dokumentacja techniczna,

2) studium wykonalności/biznes plan lub ich elementy,

3) analiza finansowa,

4) dokumentacja oddziaływania na środowisko,

5) dokumentacja przetargowa,

6) wydatki poniesione na opłaty związane z koniecznością uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych na etapie przygotowania przedsięwzięcia,

7) w przypadku projektów przyrodniczych wydatki poniesione na wykonanie dokumentacji przyrodniczej (w tym m.in. planów ochrony gatunków i siedlisk, inwentaryzacji przyrodniczej, opisu stanu istniejącego wraz z analizą potrzeb oraz analizą opcji),

8) opracowanie map lub szkiców lokalnych sytuujących projekt,

9) przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego,

10) koncepcja budowlana.

Wydatki te kwalifikują się w proporcji w jakiej odnoszą się do realizowanego projektu.

Wydatki poniesione na wypełnienie formularza wniosku o dofinansowanie/ wniosku o potwierdzenie wkładu finansowego w przypadku dużych projektów są niekwalifikowalne.

Wydatek niekwalifikowalny stanowi także wydatek poniesiony na przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku, gdy postępowanie to zostało unieważnione z przyczyn wskazanych w ustawie Prawo zamówień publicznych, tj. było obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.


Proszę o wyjaśnienie zapisów znajdujących się w Załączniku nr 3 do Regulaminu konkursu nr Lista wymaganych załączników do wniosku na etapie aplikowania dla Działania, odnoszących się do dokumentów wskazanych w pkt. 4, 5 i 6.

Informujemy, że co do zasady (w każdym przypadku określa to regulamin danego konkursu) w odniesieniu do konkursów ogłaszanych w ramach RPO WL na lata 2014 -2020 niezbędnymi załącznikami do formularza aplikacyjnego składanego w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze wniosków są:

- zezwolenie na realizację inwestycji (pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy),

- wyciąg z dokumentacji technicznej, projektowej w zakresie realizowanej inwestycji lub/i specyfikacja techniczna zakupywanego sprzętu/usług oraz plan rozmieszczenia sprzętu,

- wyciąg z kosztorysu inwestorskiego.

Tym niemniej w ramach konkursów nr RPLU.06.04.00-IZ.00-06-001/15, RPLU.13.02.00-IZ.00-06-001/15, RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 przewidziana została możliwość, zgodnie z którą przedmiotowe dokumenty są dostarczane przez Wnioskodawcę dopiero na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie realizacji projektu, zaś na etapie aplikowania o środki Wnioskodawcy mogą złożyć stosowne zobowiązanie do przedłożenia ww. załączników. Zgodnie z Rozdziałem VI Regulaminu, punkt 6.3. Umowa o dofinansowanie, podpunkt 1 Wnioskodawcy, których wnioski zostały wybrane do dofinansowania w wyniku rozstrzygnięcia konkursu, zobowiązani są do przygotowania i złożenia pełnej dokumentacji przed podpisaniem umowy/podjęciem decyzji o dofinansowaniu projektu, w terminie 3 m-cy od daty otrzymania informacji o wyborze projektu do dofinansowania. Termin złożenia dokumentów uznaje się za dotrzymany, jeżeli dokumenty zostaną złożone w LSI2014 do dnia określonego w informacji o przyznaniu dofinansowania. Za moment złożenia dokumentów uznawana jest data widniejąca na Urzędowym Poświadczeniu Odbioru, wygenerowanym przez LSI2014.


Na jakim etapie może / nie może / powinna być inwestycja w przedszkole, by móc aplikować z ww. programu, nie narażając się na zarzut rozpoczęcia inwestycji przed złożeniem wniosku? Czy fakt podpisania umowy najmu lokalu, w którym ma być realizowana inwestycja stanowi przeszkodę w możliwości aplikowania o środki w ramach konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15?

W odniesieniu do przedsiębiorców podstawę udzielenia wsparcia w ramach konkursu stanowi Regionalna Pomoc Inwestycyjna, czyli pomoc udzielana w celu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego województwa objętego regionalnym programem operacyjnym na lata 2014-2020 na realizację inwestycji początkowej.

Inwestycja początkowa oznacza inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu poprzez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu lub nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez inwestora niezwiązanego ze sprzedawcą

i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa. Przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania inwestycji w obszarze otrzymującym pomoc, przez co najmniej pięć lat lub, w przypadku MŚP, przez co najmniej trzy lata, od daty jej ukończenia. Powyższa zasada nie wyklucza wymiany w tym okresie przestarzałych lub zepsutych instalacji lub sprzętu, pod warunkiem, że działalność gospodarcza zostanie utrzymana na danym obszarze przez stosowny minimalny okres. Pomoc nie może być udzielana na inwestycję prowadzącą wyłącznie do odtworzenia zdolności produkcyjnych.

Przez rozpoczęcie realizacji projektu należy rozumieć podjęcie czynności zmierzających do realizacji inwestycji. Rozpoczęciem prac jest rozpoczęcie robót budowlanych związanych z inwestycją lub pierwsze prawnie wiążące zobowiązanie do zamówienia urządzeń lub inne zobowiązanie, które sprawia, że inwestycja staje się nieodwracalna, zależnie od tego, co nastąpi najpierw. Zakupu gruntów ani prac przygotowawczych, takich jak uzyskanie zezwoleń i przeprowadzenie studiów wykonalności, nie uznaje się za rozpoczęcie prac. Termin ten zostanie określony we wniosku o dofinansowanie oraz w umowie o dofinansowanie.

W zakresie „zakupu wartości niematerialnych i prawnych” – pierwsze zobowiązanie Wnioskodawcy do ich zamówienia: podpisanie umowy na ich realizację, wpłata zaliczki lub zadatku stanowi rozpoczęcie realizacji projektu.

W związku z powyższym fakt zawarcia umowy najmu lokalu przed datą złożenia wniosku aplikacyjnego nie wyklucza inwestycji z możliwości ubiegania się o dofinansowanie w ramach przedmiotowego konkursu.


Czy w przypadku inwestycji realizowanej przez przedsiębiorcę należy określić dochód generowany przez projekt?

W odniesieniu do problematyki projektów generujących dochód / luki w finansowaniu w przypadku Beneficjenta będącego przedsiębiorcą należy podkreślić, że zgodnie z Art. 61 ustęp 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.) przepisy dotyczące operacji generujących dochód po ukończeniu nie mają zastosowania do operacji, dla których wsparcie w ramach programu stanowi:

a) pomoc de minimis;

b) zgodną z rynkiem wewnętrznym pomoc państwa dla MŚP, gdy stosuje się limit w zakresie dopuszczalnej intensywności lub kwoty pomocy państwa;

c) zgodną z rynkiem wewnętrznym pomoc państwa, gdy przeprowadzono indywidualną weryfikację potrzeb w zakresie finansowania zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami dotyczącymi pomocy państwa.


Czy na etapie wypełniania wniosku aplikacyjnego należy wykazywać projekt komplementarny do projektu realizowanego?

Komplementarność projektów wykazywana w ramach punktu 2.21 formularza wniosku rozumiana jest jako przedsięwzięcia dopełniające się, prowadzące do realizacji określonego celu. W punkcie powinien znaleźć się opis tego typu powiązań projektu. Dotyczy to zarówno powiązań z projektami realizowanymi/zrealizowanymi ze środków unijnych w perspektywie finansowej 2007-2013 oraz 2014-2020. Powiązane projekty nie muszą być realizowane przez ten sam podmiot. Przez projekt komplementarny z realizowanym w ramach niniejszego wniosku, należy rozumieć projekt powiązany logicznie, który ma podpisaną umowę dofinansowania lub rozpoczęła się jego realizacja. Nie należy wskazywać projektów planowanych i nie wybranych jeszcze do realizacji. W przypadku braku ww. projektów komplementarnych należy wybrać opcję „Nie” lub „Nie dotyczy”.


Czy w projekcie realizowanym w ramach konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 niezbędne jest korzystanie ze środków EFS?

W ramach konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 nie ma możliwości korzystania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Tym niemniej zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu (Załącznikiem nr 3 do Regulaminu) Beneficjent zobowiązany jest przedłożyć Informację na temat przedsięwzięć z zakresu wsparcia edukacji przedszkolnej planowanych do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 12.1 RPO WL (Załącznik nr 4.19 do Instrukcji wypełniania załączników).


Czy wykonanie studium wykonalności projektu można zaliczyć do wydatków kwalifikowanych? (Czy wykonanie studium wykonalności dofinansowane jest z pomocy de minimis?) Jaki jest % dofinansowania studium wykonalności?

Zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – tom I (Rozdział 1, punkt 1, podpunkt 1.14) do współfinansowania kwalifikują się wydatki poniesione na opracowanie lub aktualizację dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu, w tym m.in. studia wykonalności. Przedmiotowy wydatek powinien zostać objęty pomocą de minimis. Poziom dofinasowania dla ww. wydatku powinien być spójny z poziomem dofinasowania danego Beneficjenta zgodnie z zasadami udzielania Regionalnej Pomocy Inwestycyjnej (określonymi w Rozdziale V, punkt 5.1 Regulaminu).


Jaki jest maksymalny procentowy poziom dofinansowania dla projektów realizowanych przez mikroprzedsiębiorstwa?

Problematyka poziomu dofinansowania określona została w ramach Rozdziału V, punkt 5.1 Regulaminu konkursu, zgodnie z którym maksymalny procentowy poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu objętego pomocą publiczną wynosi dla mikro i małych przedsiębiorstw 70% (zgodnie z mapą pomocy regionalnej).


Czy stworzenie sali kinowej dla dzieci (adaptacja pomieszczenia i zakup wyposażenia) można zaliczyć do wydatków kwalifikowanych?

W ramach konkursu wsparcie mogą uzyskać działania na rzecz poprawy dostępności do edukacji przedszkolnej (celem utworzenia nowych miejsc w przedszkolach lub innych form edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-4 lata ) na obszarach deficytowych w tym m.in. poprzez:

- budowę , rozbudowę, adaptację i modernizację obiektów na potrzeby prowadzenia działalności edukacyjnej wraz z zapleczem socjalnym (m.in. place zabaw),

- zakup niezbędnego wyposażenia gwarantującego wysoką jakość kształcenia.

Należy więc podkreślić, iż za kwalifikowalny można uznać wydatek poprawiający jakość procesu kształcenia (procesu dydaktycznego) wraz z zapleczem socjalnym (m.in. place zabaw), pod warunkiem, że jego poniesienie związane jest z utworzeniem nowych miejsc w przedszkolach lub innych formach edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-4 lata. Wyjątek od ww. obowiązku tworzenia nowych miejsc stanowią inwestycje realizowane w ramach przedszkoli specjalnych oraz mające na celu utrzymanie dotychczasowej ilości miejsc dla dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej, w przypadku gdy zaniechanie realizacji danego projektu będzie skutkowało obniżeniem współczynnika uczestnictwa w tej formie edukacji na obszarze danej gminy poniżej 20%.


Czy działalność przedszkola wspartego w ramach konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 musi być realizowana w oparciu o środki dotacji z budżetu gminy?

W ramach konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 wsparcie mogą uzyskać projekty obejmujące infrastrukturę zarówno publicznych jak i niepublicznych przedszkoli (w tym przedszkoli, które nie otrzymują dotacji z budżetu gminy).


Czy do konkursu w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna RPO WL mogą przystąpić tacy Wnioskodawcy jak: przedsiębiorcy, spółka jawna oraz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością?

Informuję, że zgodnie z zapisami regulaminu konkursu nr RPLU.13.05.00-IZ.00-06-001/15 (w ramach Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna) katalog uprawnionych Beneficjentów obejmuje:

Organy prowadzące przedszkola lub inne formy wychowania przedszkolnego:

- Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;

- Inne państwowe lub samorządowe jednostki sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest pełnienie zadań publicznych w zakresie edukacji;

- Organizacje pozarządowe;

- Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi przedszkola, odziały przedszkolne;

- Kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych;

- Inne podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych ).

Wyżej wymieniony katalog Beneficjentów obejmuje więc przedsiębiorców, spółki jawne oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

 

Komunikaty

Dostępnych 15 komunikatów.

Ostatnia modyfikacja:

RPO WL (RPO Lubelskie)