Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego zwyciężył w konkursie spotów reklamowych "Fundusze Europejskie w Kadrze", który został zorganizowany w ramach tegorocznego festiwalu EnergaCAMERIMAGE 2020. Nagrodzony film pokazuje pracę personelu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej w czasach pandemii COVID-19 z perspektywy Janiny Dziedzic-Płandy, oddziałowej pielęgniarki.

Święto kina i materiałów filmowych

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych „EnergaCAMERIMAGE” jest największym i najbardziej znanym międzynarodowym festiwalem poświęconym sztuce autorów zdjęć filmowych, który odbywa się co roku w Polsce. W dniach 14-21 listopada w Toruniu ma miejsce 28 edycja tego międzynarodowego święta kina, w tym roku ze względu na pandemię COVID-19, festiwal odbywa się w całości online. EnergaCAMERIMAGE obejmuje nie tylko pokaz wspaniałych filmów fabularnych autorstwa wybitnych twórców, ale to także pokaz filmów promujących fundusze europejskie w Polsce. W ramach tegorocznego Festiwalu odbyła się 11 edycja konkursu na najlepszy spot reklamowy funduszy europejskich.

W tym roku do konkursu instytucje zarządzające z 13 województw (dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, mazowieckie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie) oraz Ministerstwo zgłosiło 25 filmów. Jury konkursu wybierało w dwóch kategoriach: najlepszy klip reklamowy funduszy europejskich oraz najlepszy klip reklamujący wsparcie UE w walce z pandemią COVID-19. Organizatorami konkursu są Fundacja Tumult oraz Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Wsparcie UE w walce z COVID-19

Spot z wojewodztwa lubelskiego pod tytułem „Pandemia COVID-19 to fakt! ” zwyciężył w II kategorii konkursowej dotyczącej wsparcia UE w walce z COVID-19. Opinie jurorów podkreślały, że spot nie tylko charakteryzuje się dobrej jakości wykonaniem, ale także wyraźnie pokazuje wsparcie funduszy europejskich. Jury doceniło także oryginalne podejście do promocji funduszy UE w trudnych czasach epidemii koronawirusa, a także walor informacyjny i edukacyjny spotu. Zwycięski film zrealizowała firma Dog Film Studio.

  • video Nagrodzony spot

    Pandemia COVID-19 to fakt!

Kolejne produkcje

Mamy dla Was dobre informacje. Powyższy film był pierwszym z serii 15 produkcji, które powstaną w ramach kampanii pokazującej efekty wdrażania funduszy europejskich w województwie lubelskim. We wszystkich materiałach opowiemy historie naszych beneficjentów lub uczestników projektów. Kampanię będziecie mogli zobaczyć na naszym Facebooku, YouTube oraz na antenie TVP 3 Lublin. Zachęcamy do śledzenia mediów społecznościowych Lubelskie Fundusze Europejskie (bo druga produkacja ukaże się już w przyszłym tygodniu).

Ostatnia modyfikacja:

Paweł Turczyn (DZ RPO)