Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Najczęściej zadawane pytania

Czy w Dziale IV formularza wniosku „Szczegółowy budżet projektu” można zgrupować np. analizatory do badań laboratoryjnych, sprzęt do opieki nad matką itp. w ramach  tabeli "zadania w projekcie" czy też trzeba każdy sprzęt traktować jako odrębne zadanie?

Jeśli można je w tym miejscu wykazać grupowo, to czy w tabeli kolejnej "Szczegółowy budżet projektu" też można wykazywać je zbiorczo?

W przypadku wyposażenia medycznego w ramach tabeli: Zadania w projekcie (Dział IV Szczegółowy budżet projektu formularza wniosku), w kolumnie Zadanie należy przyporządkować dany wyrób medyczny do konkretnej pozycji z rozwijanej listy w ramach ww. kolumny (po wcześniejszym zdefiniowaniu odpowiednich wartości w ramach kolumn: Kategoria kosztu – poziom 1, Kategoria kosztu – poziom 2 oraz Kategoria kosztu – poziom 3). W przypadku, gdy danego wyposażenia medycznego nie można przyporządkować do konkretnej pozycji, należy w ramach kolumn Kategoria kosztu – poziom 3 oraz Zadanie wybrać opcję „inne”.

Jednocześnie informujemy, że dane zawarte w tabelach Zadania w projekcie jak również Szczegółowy budżet projektu muszą być ze sobą spójne.


Czy w ramach projektu można zakupić piec gazowy do ogrzewania pomieszczeń POZ (ekonomiczny, ekologiczny).

Czy w ramach tych środków można zakupić markizy z logo NZOZ-u do zaciemnienia nasłonecznionej strony oraz jakich formalności należy w związku z tym dopełnić.

Informujemy, że w ramach Działania 13.1 RPO WL za kwalifikowalne uznaje się:

- niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych, prace remontowo-budowlane, w tym w zakresie dostosowania infrastruktury do potrzeb osób starszych
i z niepełnosprawnościami,

- zakup wyposażenia medycznego,

- zakup rozwiązań IT (oprogramowanie, sprzęt) – jako element projektu uzupełniający wyżej wymienione.

W przypadku wątpliwości jako wyposażenie medyczne należy traktować środki trwałe będące wyrobem medycznym. Należy również pamiętać, że rozwiązania w zakresie ICT (oprogramowanie, sprzęt) nie mogą być związane z realizacją działań wskazanych w Narzędziu 26 Policy Paper tj. upowszechnienie wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej oraz Narzędziu 27 Policy Paper tj. upowszechnienie wykorzystania telemedycyny.

W związku z powyższym zakup pieca gazowego nie może być uznany za wydatek kwalifikowalny projektu (wydatek nie jest niezbędny do udzielania świadczeń zdrowotnych).

W przypadku markiz „do zaciemnienia nasłonecznionej strony” należy uznać, że zgodnie z zapisami § 34 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą konieczność ich instalacji została ograniczona jedynie do pokoi łóżkowych. Należy jednakże pamiętać, że inwestycje polegające na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do obowiązujących przepisów są niekwalifikowalne chyba że ich realizacja jest uzasadniona z punktu widzenia poprawy efektywności (w tym kosztowej) i dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.


Czy w przypadku zakupu środków trwałych ich montaż, instalacja, szkolenie personelu obsługującego są kosztami kwalifikowanymi projektu?

Zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I:

- w przypadku środków trwałych bezpośrednio powiązanych z przedmiotem projektu koszty poniesione na zakup, dostawę, montaż i uruchomienie mogą być kwalifikowalne w całości lub części swojej wartości w oparciu o faktyczne wykorzystanie na potrzeby projektu (Rozdział I, sekcja 1.14.4),

- wydatki poniesione na sprawdzenie i przetestowanie sprzętu nabytego w ramach projektu oraz na szkolenie personelu obsługującego, jak również tzw. asysta techniczna zapewniana przez producenta w pierwszym okresie eksploatacji zakupionego sprzętu,
są kwalifikowalne o ile:

- są niezbędne dla realizacji projektu,

- zostały ujęte w ramach właściwej kategorii wydatków, z którą są związane (m.in. roboty budowlane, sprzęt i wyposażenie),

- zostały poniesione w okresie kwalifikowania wydatków w ramach projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu (Rozdział I, sekcja 1.14.9).


Jaką część projektu realizowanego w ramach Działania 13.1 może stanowić zakup sprzętu komputerowego do poradni?

Zapisy regulaminów konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) jak również RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) nie określają jaką część danego projektu może stanowić „sprzęt komputerowy do poradni”. Należy jednakże pamiętać, że zakup rozwiązań IT (oprogramowanie, sprzęt) nie może stanowić samodzielnego projektu (musi być realizowane jako element szerszej inwestycji obejmującej: niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych, prace remontowo-budowlane, w tym w zakresie dostosowania infrastruktury do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami i/lub zakup wyposażenia medycznego). Dodatkowo zgodnie z zapisami ww. Regulaminów zakup przedmiotowych rozwiązań ICT nie może być związany z realizacją działań wskazanych w Narzędziu 26 Policy Paper tj. upowszechnienie wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej oraz Narzędziu 27 Policy Paper tj. upowszechnienie wykorzystania telemedycyny.


Czy na etapie składania wniosku aplikacyjnego niezbędne jest dołączenie oferty i kontroferty czy też wystarczające będzie „ustne” rozeznanie rynku?

Na etapie składania wniosku o dofinasowanie należy przedłożyć dokumenty poświadczające szacowanie wartości ofert dla tych zadań wyodrębnionych w projekcie, które zostały wykonane na przedmiotowym etapie. W szczególności może to dotyczyć takich zadań jak opracowanie studium wykonalności czy też opracowanie dokumentacji technicznej, które to dokumenty należy przedłożyć wraz z wnioskiem aplikacyjnym. Szczegółowe informacje nt. obowiązków związanych ze stosowaniem zasady konkurencyjności znajdują się w części I.3 Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I.


Od kiedy liczone jest 5 lat, od momentu składania wniosku, od momentu podpisania umowy czy od momentu zakończenia zakupów i przedstawienia ostatniej faktury?

Zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I (sekcja 1.3 punkt 1): zachowanie  trwałości  projektu  obowiązuje  w odniesieniu do współfinansowanej infrastruktury lub inwestycji produkcyjnych i musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta. W odniesieniu do projektów MŚP, z którymi  związany  jest  wymóg  utrzymania  inwestycji  lub  miejsc  pracy,  okres  ten  wynosi  3  lata  (z zastrzeżeniem pkt 4, sekcji 1.3 Wytycznych). W przypadku, gdy przepisy regulujące udzielanie pomocy publicznej wprowadzają inne wymogi w tym zakresie, stosuje się okres ustalony zgodnie z tymi przepisami.  Dalej zgodnie z zapisami pkt. 2 za datę płatności końcowej uznaje się:

a) datę dokonania przelewu na rachunek bankowy beneficjenta w przypadku, gdy w ramach rozliczenia końcowego przekazywane są środki refundacji salda końcowego,

b) datę zatwierdzenia wniosku o płatność końcową w pozostałych przypadkach.


Czy w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) można zamówić meble np. biurko, szafki , meble do rejestracji np. kartoteki i do wyposażenia gabinetów przyjęć pacjentów na wymiar( do wykonania a nie kupienia w sklepie)?

Czy można zamówić zakupić wyposażenie gabinetów i poczekalni typu fotel biurowy, krzesła, taborety?

Czy w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) można wymienić drzwi do gabinetów w przychodni?

Czy w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) można zakupić drzwi wejściowe do przychodni?

Czy w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) można dokonać montażu instalacji klimatyzacji.

Czy w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) można zakupić przenośne klimatyzatory?

Informujemy, że w ramach Działania 13.1 RPO WL za kwalifikowalne uznaje się:

- niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych, prace remontowo-budowlane, w tym w zakresie dostosowania infrastruktury do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami,

- zakup wyposażenia medycznego,

- zakup rozwiązań IT (oprogramowanie, sprzęt) – jako element projektu uzupełniający wyżej wymienione.

W przypadku wątpliwości jako wyposażenie medyczne należy traktować środki trwałe będące wyrobem medycznym.

Prace remontowo - budowlane, które nie są niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych (np. montaż klimatyzacji w budynku POZ) należy uznać za wydatek niekwalifikowany projektu. 


Czy w ramach Działania 13.1 można zakupić urządzenie wielofunkcyjne do drukowania wyników badań z zakupionego sprzętu (np. spirometru, aparatu EKG) i skanowania dokumentacji?

Zakup urządzenia wielofunkcyjnego do drukowania wyników badań i skanowania dokumentacji może być uznany za zakup rozwiązań IT (oprogramowanie, sprzęt) w ramach projektu. Należy jednakże pamiętać, że zakup przedmiotowych rozwiązań nie może stanowić samodzielnego projektu (musi być realizowane jako element szerszej inwestycji obejmującej: niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych, prace remontowo-budowlane, w tym w zakresie dostosowania infrastruktury do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami i/lub zakup wyposażenia medycznego). Dodatkowo zgodnie z zapisami ww. Regulaminów zakup przedmiotowych rozwiązań ICT nie może być związany z realizacją działań wskazanych w Narzędziu 26 Policy Paper tj. upowszechnienie wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej oraz Narzędziu 27 Policy Paper tj. upowszechnienie wykorzystania telemedycyny.


Czy w ramach Działania 13.1 można zakupić agregat prądotwórczy (częsty brak prądu w wielu miejscach uniemożliwia pracę i przyjmowania pacjentów np. drukowanie recept)?

Zasadność zakupu agregatu prądotwórczego w ramach Działania 13.1 powinna być rozpatrywana w kontekście zapisów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. W związku z powyższymzakup/montaż przedmiotowego agregatu w ramach POZ należy uznać za wydatek niekwalifikowalny projektu.

Jednocześnie informuję, że inwestycje polegające na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do obowiązujących przepisów są niekwalifikowalne chyba że ich realizacja jest uzasadniona z punktu widzenia poprawy efektywności (w tym kosztowej) i dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.


Czy cena powinna być jednym kryterium wyboru danego wyposażenia zakupywanego w ramach konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej)?

Zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I, sekcja 3.4  Zamówienie publiczne o wartości przekraczającej 50 tys. PLN - Zasada konkurencyjności kryteria  oceny  ofert  składanych  w  ramach  postępowania o  udzielenie  zamówienia  są formułowane  w  sposób  zapewniający  zachowanie  uczciwej  konkurencji  oraz  równego  traktowania wykonawców, przy czym:

a) każde kryterium oceny ofert musi odnosić się do danego przedmiotu zamówienia,

b) każde  kryterium  (i  opis  jego  stosowania)  musi  być  sformułowane  jednoznacznie i  precyzyjnie,  tak  żeby  każdy  poprawnie  poinformowany  oferent,  który  dołoży  należytej  staranności, mógł interpretować je w jednakowy sposób,

c) wagi  (znaczenie)  poszczególnych  kryteriów  powinny  być  określone  w  sposób umożliwiający wybór najkorzystniejszej oferty,

d) kryteria oceny ofert nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy, a w szczególności jego wiarygodności ekonomicznej,  technicznej lub finansowej. Zakaz ten nie dotyczy zamówień na usługi społeczne i innych szczególnych usług oraz zamówień o charakterze  niepriorytetowym  w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa,

e) kryteria te powinny, co do zasady, określać poza wymaganiami dotyczącymi ceny również inne wymagania odnoszące się do przedmiotu zamówienia, takie jak np. jakość, funkcjonalność, parametry techniczne,  aspekty  środowiskowe,  społeczne,  innowacyjne,  serwis,  termin  wykonania  zamówienia  oraz koszty eksploatacji. 


Kto uprawniony jest do podpisania wniosku aplikacyjnego w przypadku projektu realizowanego w ramach Działania 13.1 przez spółkę cywilną?

Zgodnie z zasadami określonymi w Załączniku nr 4 do Regulaminu konkursu nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) jak również RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) -   Instrukcji wypełniania załączników,  osobami  upoważnionymi  do  podpisania  pakietu  dokumentów  aplikacyjnych  są  osoby upoważnione  do  składania  oświadczeń  woli  w  sprawach  majątkowych  w  imieniu wnioskodawcy,  zgodnie  zasadami  reprezentacji  mającymi  zastosowanie  do  danego wnioskodawcy, wynikającymi w szczególności z przepisów prawa, statutów oraz innych źródeł (także umowy spółki), w tym udzielonych prokur i pełnomocnictw. W związku z powyższym zarówno złożenie/podpisanie wniosku aplikacyjnego wymaga zgody/podpisu wszystkich wspólników spółki cywilnej. 


Na jaki okres powinna być zawarta umowa najmu lokalu, w którym wykonywana jest działalność lecznicza?

Zgodnie z zasadami określonymi w Załączniku nr 4 do Regulaminu konkursu nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej) jak również RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 (projekty z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej) -  Instrukcji wypełniania załączników  (pkt. 8), dofinansowaniu  mogą  podlegać  jedynie  projekty realizowane na terenie lub w obiekcie należącym do wnioskodawcy, do wniosku należy dołączyć  oświadczenie,  że  wnioskodawca  posiada  prawo  do  dysponowania nieruchomością na cele budowlane (Zał. nr 4.4 Instrukcji).  Prawo do dysponowania nieruchomością może wynikać także z innych tytułów prawnych. np. umowy  najmu  lub  dzierżawy.  W przypadku  tytułów  prawnych  innych  niż  własność  i  użytkowanie  wieczyste  wnioskodawca  zobowiązany  jest  do  dołączenia  dokumentów potwierdzających  tytuł  prawny  do  nieruchomości.  Należy  przy  tym  pamiętać,  że wnioskodawca ma obowiązek wykazać prawo do dysponowania nieruchomością na cały okres trwałości projektu. W związku z tym przedłożone oświadczenia muszą potwierdzać prawo wnioskodawcy do dysponowania nieruchomością przez ww. okres czasu. Jednocześnie zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I (sekcja 1.3 punkt 1): zachowanie  trwałości  projektu  obowiązuje  w odniesieniu do współfinansowanej infrastruktury lub inwestycji produkcyjnych i musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta. W odniesieniu do projektów MŚP, z którymi  związany  jest  wymóg  utrzymania  inwestycji  lub  miejsc  pracy,  okres  ten  wynosi  3  lata  (z zastrzeżeniem pkt 4, sekcji 1.3 Wytycznych). W przypadku, gdy przepisy regulujące udzielanie pomocy publicznej wprowadzają inne wymogi w tym zakresie, stosuje się okres ustalony zgodnie z tymi przepisami.  Dalej zgodnie z zapisami pkt. 2 za datę płatności końcowej uznaje się:

a) datę  dokonania  przelewu  na  rachunek  bankowy  beneficjenta  w  przypadku,  gdy
w  ramach rozliczenia końcowego przekazywane są środki refundacji salda końcowego,

b) datę zatwierdzenia wniosku o płatność końcową w pozostałych przypadkach. 


Czy do projektu polegającego na zakupie wyposażenia (aparat USG oraz oświetlenie energooszczędne) dla zakładu opieki zdrowotnej wymagane jest załączenie dokumentów dotyczących oceny oddziaływania na środowisko (formularz w zakresie OOŚ, zaświadczenie organu odpowiedzialnego za obszary Natura 2000,  oświadczenie o niezaleganiu z przekazaniem informacji istotnej dla rejestrów prowadzonych przez GDOŚ, postanowienia/opinie/decyzje uzyskane w toku postępowania w sprawie OOŚ lub dokument (opinia) uzasadniający brak takiego obowiązku) oraz dokumentów potwierdzających podstawę lokalizacji projektu, tj. wypisu i wyrysu  z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp)?

W przypadku projektów realizowanych przez niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej obejmujących swoim zakresem jedynie zakup wyposażenia jedynym obligatoryjnym załącznikiem z grupy: „Dokumentów dotyczących oceny oddziaływania na środowisko” jest „Formularz do wniosku o dofinansowanie w zakresie OOŚ”. Szczegółowe informacje regulujące tą problematykę znajdują się w „Instrukcji wypełniania załączników”, stanowiącej załącznik nr 4 do Regulaminu Konkursu nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 (projekty z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej).

Należy jednakże podkreślić, że zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WL 2014 – 2020 jak również Regulaminu ww. konkursu w ramach Działania 13.1 RPO WL za kwalifikowalne uznaje się:

- niezbędne, z punktu widzenia udzielania świadczeń zdrowotnych, prace remontowo-budowlane, w tym w zakresie dostosowania infrastruktury do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami,

- zakup wyposażenia medycznego,

- zakup rozwiązań IT (oprogramowanie, sprzęt) – jako element projektu uzupełniający wyżej wymienione.

W przypadku wątpliwości jako wyposażenie medyczne należy traktować środki trwałe będące wyrobem medycznym. Należy również pamiętać, że rozwiązania w zakresie ICT (oprogramowanie, sprzęt) nie mogą być związane z realizacją działań wskazanych w Narzędziu 26 Policy Paper tj. upowszechnienie wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej oraz Narzędziu 27 Policy Paper tj. upowszechnienie wykorzystania telemedycyny. Mając powyższe na uwadze w przypadku zakupu wyposażenia nie będącego wyrobem medycznym (np. oświetlenia energooszczędnego) należy je zakwalifikować jako koszt niekwalifikowalny projektu.


Czy sporządzenie Studium Wykonalności jest  kosztem kwalifikowalnym projektu?

Zgodnie z zapisami Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Tom I (Rozdział I, sekcja 1.14.1) do współfinansowania kwalifikują się m.in. wydatki poniesione na opracowanie lub aktualizację dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu, w tym m.in. studium wykonalności/biznes planu lub ich elementów. Jednocześnie wydatki poniesione na wypełnienie formularza wniosku o dofinansowanie / wniosku o potwierdzenie wkładu finansowego w przypadku dużych projektów są niekwalifikowalne.


Regulaminy konkursów nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 oraz RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17 zawierają zapis, zgodnie z którym inwestycje realizowane w ramach Działania muszą być zgodne z odpowiednim narzędziem zdefiniowanym w  „Krajowych ramach  strategicznych.  Policy  paper  dla ochrony  zdrowia  na lata 2014-2020”. W przypisie wskazuje się na Narzędzia nr 13, 14, 16 i 17. Czy projekt musi wpisywać się w co najmniej jedno z ww. narzędzi? Czy jest to katalog zamknięty, czy też inwestycja może wykraczać poza zdefiniowane w przypisie narzędzia? 

Inwestycje realizowane w ramach Działania 13.1 muszą być zgodne z odpowiednim narzędziem zdefiniowanym w „Krajowych ramach strategicznych. Policy paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020” przy czym zarówno zapisy Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WL 2014 – 2020 jak również Regulaminu konkursu nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-001/17 wskazują, że mogą być to wyłącznie narzędzia nr 13, 14, 16 i 17. Tym samym jest to katalog zamknięty.


Czy załącznik w postaci lokalnego programu rewitalizacji i dokumentów potwierdzających podstawę lokalizacji inwestycji tj. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dotyczą projektów infrastrukturalnych?

Obowiązek przedłożenia Lokalnego   Programu    Rewitalizacji  zgodnego  z  „Wytycznymi    w    zakresie    rewitalizacji   w    programach    operacyjnych    na    lata    2014-2020”  (wraz  z  Oświadczeniem  wnioskodawcy    o    wpisaniu    projektu    do    Lokalnego    Programu    Rewitalizacji stanowiącym  Zał.  nr  4.10  do  Instrukcji wypełniania załączników)    lub  oświadczenia  właściwej  jednostki samorządu    terytorialnego    potwierdzającego    ujęcie    projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego  w  ramach  tworzonego/aktualizowanego  LPR  dotyczy  jedynie projektów objętych  preferencją  dla  inwestycji  niezbędnych  dla  kompleksowej  rewitalizacji danego obszaru zgodnie z zapisami Kontraktu Terytorialnego (w tym przypadku wnioskodawca może wnioskować o dofinasowanie w wysokości 95% z czego 10% to środki budżetu państwa zgodnie z zapisami Rozdziału V, pkt. 5.2 Regulaminu konkursu nr RPLU.13.01.00-IZ.00-06-002/17). W omawianym przypadku obowiązek ten dotyczy wszystkich typów projektu możliwych do realizacji w ramach Działania 13.1 RPO WL.

W odniesieniu do dokumentów  potwierdzających  podstawę  lokalizacji  projektu co do zasady należy je przedłożyć w przypadku inwestycji obejmujących prace budowalne. Należy podkreślić, że zgodnie z zapisami Instrukcji wypełniania załączników, stanowiącej załącznik nr 4 do Regulaminu Wnioskodawca przedkłada dokumenty  potwierdzające  podstawę  lokalizacji  projektu,  tj.  wypis  i  wyrys  z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp) (Dz.U.2015 poz.199 z pózn .zm.) zawierający potwierdzenie zgodności lokalizacji przedsięwzięcia z mpzp,  decyzję  o  warunkach  zabudowy  lub  decyzję  o  ustaleniu  lokalizacji  inwestycji  celu publicznego.  W  przypadku  braku  obowiązującego  MPZP  oraz  gdy  zakres  prac  nie wymaga  uzyskania  decyzji  o  warunkach  zabudowy  lub  decyzji o  ustaleniu  lokalizacji  inwestycji  celu  publicznego  należy  załączyć  wyjaśnienie właściwego organu.

Zgodnie z art. 50 ust. 2 pkt 1 i 2 Ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2015 poz.199 z pózn .zm.) nie wymagają wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane:

- polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają  jego  formy  architektonicznej, a także nie są zaliczone  do przedsięwzięć  wymagających  przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w  rozumieniu  przepisów  o  ochronie środowiska, albo

- niewymagające pozwolenia na budowę.

 

Komunikaty

Dostępnych 9 komunikatów.

Ostatnia modyfikacja:

RPO WL (RPO Lubelskie)