Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Pytania i odpowiedzi w ramach konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19

Pytanie:

Czy aby spełnić kryterium formalne specyficzne nr 9: Wnioskodawca zapewnia możliwość skorzystania ze wsparcia osobom, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach Osi 11 Włączenie społeczne RPO WL oraz współpracuje w tym zakresie z działającymi na obszarze realizacji projektu instytucjami pomocy i integracji społecznej wystarczające będzie np. na etapie rekrutacji zapewnić bezwzględne pierwszeństwo osobom, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego oraz dodatkowo poinformować instytucje pomocy i integracji społecznej o realizowanym projekcie, przekazać ulotki/plakaty informujące? Czy też współpraca , o którym mówi kryterium musi być bardziej oficjalna? Jeżeli tak na czym miałaby polegać?

Odpowiedź:

Zgodnie z Regulaminem konkursu oraz Wytycznymi w obszarze rynku pracy, Beneficjent zapewnia wymianę informacji pomiędzy podmiotami realizującymi projekty
w CT8 (wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników) i CT9 (wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem) na temat działań podejmowanych na danym obszarze (gmina/ powiat), w tym m.in. do współpracy i wymiany informacji w zakresie wsparcia udzielanego uczestnikom lub potencjalnym uczestnikom projektów. Beneficjenci realizujący projekty
w ramach CT8 przekazują informacje beneficjentom projektów CT9 z gminy/ powiatu,
w których realizują projekt, o możliwościach wsparcia, harmonogramie jego realizacji, grupie docelowej oraz warunkach udziału w projekcie. Beneficjenci projektów CT9 zobowiązani są do przekazywania pozyskanych informacji uczestnikom swoich projektów oraz udzielenia im ewentualnego wsparcia w procesie rekrutacji.

W praktyce oznacza to, iż potencjalni Wnioskodawcy już na etapie planowania projektu powinni uwzględnić w rekrutowanej grupie docelowej osoby korzystające wcześniej
ze wsparcia w ramach Osi 11 i umożliwić im udział w projekcie, poprzez odpowiednie zapisy
w regulaminie rekrutacji. Nie oznacza to jednak, iż Wnioskodawca ma zapewnić tej grupie bezwzględne pierwszeństwo, gdyż pod tym względem kluczowe powinno być udzielenie wsparcia tym uczestnikom, którzy najbardziej go potrzebują.

Ponadto pomimo braku zapisów dotyczącej formalnej współpracy podmiotów realizujących projekty w ramach CT8 i CT9 Beneficjent poprzez odpowiednią promocję swojego projektu w ww. instytucjach powinien dołożyć wszelkich starań aby szczegółowa informacja o możliwości wsparcia dotarła do jak największej liczby osób korzystających ze wsparcia w zakresie włączenia społecznego.

Wnioskodawca powinien przeprowadzić zarówno proces rekrutacji oraz wymianę informacji w taki sposób aby na etapie rozliczania projektu mógł udowodnić spełnienie przedmiotowego kryterium.

Pytanie:

Zgodnie z Regulaminem Konkursu grupę docelową w ramach Działania 9.1 stanowią:

  1. Osoby w wieku 30 lat i więcej bezrobotne oraz bierne zawodowo z terenu
    woj. lubelskiego, należące co najmniej do jednej z następujących grup:

a) osoby w wieku 50 lat i więcej,

b) kobiety,

c) osoby z niepełnosprawnościami,

d) osoby długotrwale bezrobotne,

e) osoby o niskich kwalifikacjach;

f) osoby bezrobotne nie należące do grup wskazanych powyżej.

Osoby wskazane w pkt a) do e) stanowią min. 60% uczestników projektu, osoby wskazane w pkt f) stanowią max. 20% ogólnej liczby bezrobotnych objętych wsparciem.

  1. Imigranci (w tym osoby pochodzenia polskiego), reemigranci, osoby odchodzące
    z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubodzy pracujący, osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilnoprawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia w miesiącu poprzedzającym dzień przystąpienia do projektu. Liczba osób zaliczających się do ww. grupy nie może przekraczać 40% ogółu uczestników projektów.

Czy Wnioskodawca zobowiązany jest skierować projekt do grupy docelowej wymienionej w pkt.1 oraz pkt.2, czy też ma prawo wyboru uczestników projektu tylko z jednej wybranej ww. grupy np. osoby w wieku 30 lat i więcej bezrobotne oraz bierne zawodowo z terenu woj. Lubelskiego ( …).

Odpowiedź:

Zgodnie z Regulaminem Konkursu grupę docelową w ramach Działania 9.1 stanowią:

1.Osoby w wieku 30 lat i więcej bezrobotne oraz bierne zawodowo z terenu woj. lubelskiego, należące co najmniej do jednej z następujących grup:

a) osoby w wieku 50 lat i więcej,

b) kobiety,

c) osoby z niepełnosprawnościami,

d) osoby długotrwale bezrobotne,

e) osoby o niskich kwalifikacjach;

f) osoby bezrobotne nie należące do grup wskazanych powyżej.

Osoby wskazane w pkt a) do e) stanowią min. 60% uczestników projektu, osoby wskazane
w pkt f) stanowią max. 20% ogólnej liczby bezrobotnych objętych wsparciem.

2. Imigranci (w tym osoby pochodzenia polskiego), reemigranci, osoby odchodzące
z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubodzy pracujący, osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilnoprawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia w miesiącu poprzedzającym dzień przystąpienia do projektu. Liczba osób zaliczających się do ww. grupy nie może przekraczać 40% ogółu uczestników projektów.

Wobec powyższego wymogiem obligatoryjnym jest, aby osoby wskazane w pkt 1 lit.
a) do e) stanowiły minimum 60% ogółu wszystkich uczestników projektu, co oznacza, że może być to również 100% uczestników.

Dodatkowo należy mieć na uwadze konieczność spełnienia kryterium formalnego specyficznego nr 1, zgodnie z którym grupę docelową w projekcie stanowią co najmniej 20% osoby bierne zawodowo.

Jednocześnie IP RPO WL zaznacza, iż planując realizację projektu, wyznaczając jego cel
i określając strukturę grupy docelowej, Wnioskodawca powinien uwzględnić szereg czynników w tym zakresie, w szczególności zgodność z założeniami RPO WL, a tym samym z celami szczegółowymi priorytetami 8i, jak również specyfikę i sytuację na obszarze, na którym będzie udzielane wsparcie, w oparciu o ogólnodostępne dane statystyczne oraz ewentualnie własne dane będące w posiadaniu Wnioskodawcy (istotne cechy uczestników, którzy zostaną objęci wsparciem). Rzetelna analiza sytuacji problemowej występującej na danym obszarze jest punktem wyjścia do sformułowania celu projektu, wyznaczenia prawidłowej struktury grupy docelowej oraz doboru odpowiednich form wsparcia i metod pracy z odbiorcami projektu,
a pominięcie jakiegokolwiek aspektu problemu zwiększa ryzyko niepowodzenia całego przedsięwzięcia.

Pytanie:

W Regulaminie konkursu na stronie 26. znajduje się następujący zapis:

Przedsięwzięcia realizowane na rzecz odbiorców w zakresie poprawy sytuacji osób na rynku pracy tj. osób, które w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie były osobami pracującymi kwalifikującymi się do wsparcia (zgodnie z rozdziałem 3.3 Wytycznych w zakresie zasad realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020) będą zgodne z zasadą efektywności zawodowej
tj. beneficjent dokonywać będzie pomiaru kryterium efektywności zawodowej (odsetka osób, których sytuacja na rynku pracy ulegnie poprawie po zakończeniu udziału w projekcie) oraz przedstawi IP informacje niezbędne do weryfikacji tego kryterium.”

W ramach projektu planujemy objąć wsparciem również osoby pracujące. W związku
z tym rozumiem, że jesteśmy zobowiązani przewidzieć we wniosku o dofinansowanie wskaźnik efektywności zawodowej. Nie odnajdujemy jednak informacji jaki minimalny pułap procentowy należy założyć.

Poprosimy o wskazanie minimalnego pułapu procentowego dla takowego wskaźnika oraz przykładowych źródeł jego pomiaru.

Ewentualnie proszę o informację, że taki wskaźnik nie jest wymagany w omawianym konkursie.

Odpowiedź:

Regulamin przedmiotowego konkursu jak i pozostałe dokumenty programowe nie określają zastosowania w projektach minimalnej wysokości procentowej wskaźnika efektywności zawodowej obligatoryjnego do osiągnięcia przez Wnioskodawcę. Niemniej aplikując o środki w ramach ogłoszonego konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19 Wnioskodawca musi posiadać świadomość, iż planując objąć wsparciem osoby pracujące powinien sam założyć taki poziom wskaźnika efektywności zawodowej, aby w jak największym stopniu osiągnąć założone cele, które przełożą się na kompleksowe i jak najbardziej efektywne wsparcie dla zakładanej grupy docelowej.

IP RPO WL podkreśla, iż wysokość poziomu efektywności zawodowej planowany do osiągnięcia przez Wnioskodawcę ma istotny wpływ na ocenę jego wniosku o dofinansowanie projektu, a tym samym możliwość otrzymania dofinansowania.

Beneficjent zobligowany jest do wypełnienia obowiązku pomiaru założonego poziomu wskaźnika oraz przedstawienia informacji niezbędnych do weryfikacji kryterium efektywności zawodowej. Metodologia pomiaru wskaźnika efektywności zawodowej szczegółowo określona została w Załączniku nr 16 do Regulaminu konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19. Źródłem do pomiaru wskaźnika są wszystkie dokumenty, które jednoznacznie wskazują na poprawę sytuacji zawodowej uczestnika projektu na rynku pracy mogą to być między innymi: umowy, zaświadczenia, zakresy obowiązków.

Pytanie:

W związku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu partnerskiego, nr konkursu RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19 Oś priorytetowa 9 Rynek Pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa RPO WL 2014-2020 Miejski Urząd Pracyw Lublinie zwraca się z zapytaniem: czy Urząd (MUP w Lublinie) jako jednostka sektora finansów publicznych występujący w roli Partnera zobligowany jest do wykazania
we wniosku o dofinansowanie projektu łącznego obrotu za ostatni rok obrotowy ?

Odpowiedź:

Zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie osi priorytetowych 9-12 RPO WL stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu we wniosku należy wskazać, że Wnioskodawca i Partner/rzy są zdolni do zapewnienia płynnej obsługi finansowej projektu (…). Możliwość zapewnienia płynnej obsługi finansowej weryfikowana jest między innymi w oparciu o wskazany przez Wnioskodawcę oraz Partnera/ów łączny obrót za ostatni rok obrotowy. (…) Wymóg wskazania łącznego obrotu za ostatni zamknięty rok obrotowy dotyczy wszystkich wnioskodawców (…).

Reasumując zarówno Lider jak i Partner/rzy projektu bez względu czy jest jednostką sektora finansów publicznych czy też innym podmiotem powinien wykazać we wniosku o dofinansowanie projektu łączny obrót za ostatni rok obrotowy, ponieważ jest on oceniany na etapie weryfikacji kryteriów ogólnych punktowych w zakresie potencjału i doświadczenia projektodawcy (w tym partnerów).

Pytanie

Czy wskaźniki (Liczba osób pracujących w sektorze pozarolniczym po opuszczeniu programu, Liczba osób odchodzących z rolnictwa objętych wsparciem w programie)
są obligatoryjne, w przypadku, gdy wnioskodawca nie przewiduje takiej grupyCzy wskaźnik liczba osób pracujących w sektorze pozarolniczym po opuszczeniu programu dotyczy wszystkich pozostałych osób?

Odpowiedź:

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19 Wnioskodawca zobowiązany jest do wyboru wszystkich adekwatnych do zakresu rzeczowego projektu wskaźników produktu i rezultatu, które zostały określone w załączniku nr 4 do Regulaminu. W związku z powyższym jeżeli Wnioskodawca nie przewiduje udziału przedmiotowej grupy docelowej w projekcie nie ma obowiązku wykazywać ww. wskaźników. Wskaźnik Liczba osób odchodzących z rolnictwa objętych wsparciem w programie nie jest zatem obligatoryjny.

Jeżeli w trakcie realizacji okaże się, iż w grupie docelowej są osoby, które wpisują się w definicję osób odchodzących z rolnictwa, podaną w załączniku nr 4 do Regulaminu na potrzeby monitorowania tj. osób podlegających ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2019 r. poz. 299, ze zm.) (KRUS), zamierzających podjąć zatrudnienie lub inną działalność pozarolniczą, objętą obowiązkiem ubezpieczenia społecznego na podstawie ustawy z dnia 13 października1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, ze zm.) (ZUS), jak również osób zarejestrowanych w urzędzie pracy jako bezrobotne posiadających gospodarstwo rolne poniżej 2 ha przeliczeniowych, Wnioskodawca może rozpocząć monitorowanie wskaźników poprzez wprowadzenie stosownych zmian we wniosku
o dofinansowanie.

W przypadku konieczności zastosowania wskaźnika rezultatu bezpośredniego Liczba osób pracujących w sektorze pozarolniczym po opuszczeniu programu dotyczy on jedynie osób odchodzących z rolnictwa (zgodnie z definicją podaną powyżej), które po uzyskaniu wsparcia EFS podjęły zatrudnienie i uzyskały wpis do rejestru Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pytanie:

W związku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu partnerskiego , nr konkursu RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19 Oś priorytetowa 9 Rynek Pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa RPO WL 2014-2020 Miejski Urząd Pracy
w Lublinie zwraca się z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia interpretacji zapisu dotyczącego kryterium premiującego nr 3 : Co najmniej 10 % uczestników projektu legitymuje się zameldowaniem na obszarze miast średnich województwa lubelskiego , w tym szczególności miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze. Czy aby spełnić powyższe kryterium premiujące należy obligatoryjnie wskazać osoby zameldowane na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze? Czy wystarczy wskazać część osób zameldowanych na terenie miast średnich szczególnie tracących funkcje społeczno- gospodarcze a resztę na terenie miast średnich? Czy aby spełnić to kryterium można wykazać osoby zameldowane na terenie miast średnich bez miast szczególnie tracących funkcje społeczno- gospodarcze?

Odpowiedź:

Aby spełnić powyższe kryterium w dziesięcioprocentowej grupie osób objętych wsparciem w ramach projektu powinny znaleźć się zarówno osoby zameldowane na obszarze miast średnich województwa lubelskiego jak również osoby zameldowane na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze (co najmniej jedna osoba).

Pytanie:

Czy rolnicy i ich rodziny są grupą docelową, którą należy założyć obowiązkowo w projekcie? Czy grupę docelową mogą stanowić osoby wyłącznie a) osoby w wieku 50 lat i więcej, b) kobiety, c) osoby z niepełnosprawnościami, d) osoby długotrwale bezrobotne, e) osoby o niskich kwalifikacjach ,f) osoby bezrobotne nie należące do grup wskazanych powyżej?

Odpowiedź:

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19 grupę docelową stanowią:

  1. Osoby w wieku 30 lat i więcej bezrobotne oraz bierne zawodowo z terenu woj. lubelskiego, należące co najmniej do jednej z następujących grup:

a) osoby w wieku 50 lat i więcej,

b) kobiety,

c) osoby z niepełnosprawnościami,

d) osoby długotrwale bezrobotne,

e) osoby o niskich kwalifikacjach,

f) osoby bezrobotne nie należące do grup wskazanych powyżej.

Osoby wskazane w pkt a) do e) stanowią min. 60% uczestników projektu, osoby wskazane
w pkt f) stanowią max. 20% ogólnej liczby bezrobotnych objętych wsparciem.

2. Imigranci (w tym osoby pochodzenia polskiego), reemigranci, osoby odchodzące
z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubodzy pracujący, osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilnoprawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia w miesiącu poprzedzającym dzień przystąpienia do projektu. Liczba osób zaliczających się do ww. grupy nie może przekraczać 40% ogółu uczestników projektów.

Wobec powyższego wymogiem obligatoryjnym jest, aby osoby wskazane w pkt 1 lit. a) do e) stanowiły minimum 60% ogółu wszystkich uczestników projektu, co oznacza,
że może być to również 100% uczestników zaś osoby wskazane w pkt f) stanowią max. 20% ogólnej liczby bezrobotnych objętych wsparciem.

W przypadku osób odchodzących z rolnictwa nie jest wymagane by grupa ta była obligatoryjnie częścią grupy docelowej.

Dodatkowo należy mieć na uwadze konieczność spełnienia kryterium formalnego specyficznego nr 1, zgodnie z którym grupę docelową w projekcie stanowią w co najmniej
20% osoby bierne zawodowo.

Planując realizację projektu, wyznaczając jego cel i określając strukturę grupy docelowej, Wnioskodawca powinien uwzględnić szereg czynników w tym zakresie,
w szczególności zgodność z założeniami RPO WL, a tym samym z celami szczegółowymi priorytetu 8i, jak również specyfikę i sytuację na obszarze, na którym będzie udzielane wsparcie, w oparciu o ogólnodostępne dane statystyczne oraz ewentualnie własne dane będące w posiadaniu Wnioskodawcy (istotne cechy uczestników, którzy zostaną objęci wsparciem). Rzetelna analiza sytuacji problemowej występującej na danym obszarze jest punktem wyjścia do sformułowania celu projektu, wyznaczenia prawidłowej struktury grupy docelowej oraz doboru odpowiednich form wsparcia i metod pracy z odbiorcami projektu, a pominięcie jakiegokolwiek aspektu problemu zwiększa ryzyko niepowodzenia całego przedsięwzięcia.

Pytanie:

Czy nadal obowiązuje definicja rolnika jako os. zarejestrowanej w PUP i ubezpieczonej w KRUS posiadającej gospodarstwo rolne do 2 ha.?

Odpowiedź:

Wskazane w pytaniu osoby wpisują się przede wszystkim w katalog osób bezrobotnych. Obecnie obowiązująca definicja osób odchodzących z rolnictwa objętych wsparciem
w programie obejmuje osoby podlegające ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2019 r. poz. 299, ze zm.) (KRUS), zamierzające podjąć zatrudnienie lub inną działalność pozarolniczą, objętą obowiązkiem ubezpieczenia społecznego na podstawie ustawy z dnia 13 października1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, ze zm.) (ZUS).

Jednakże z uwagi na potrzebę monitorowania wskaźników produktu „Liczba osób odchodzących z rolnictwa objętych wsparciem w programie” oraz wskaźnika rezultatu bezpośredniego tj. „Liczba osób pracujących w sektorze pozarolniczym po opuszczeniu programu” przyjęto również, iż monitorowane będą one również w stosunku do osób zarejestrowanych w urzędzie pracy jako bezrobotne, posiadających gospodarstwo rolne poniżej 2 ha przeliczeniowych.

Pytanie:

Proszę o udzielenie informacji czy żłobek miejski możne starać się w tym działaniu o dofinansowanie na szkolenia dla już zatrudnionych pracowników typu animacje
z dziećmi, bajkoterapia, praca z dzieckiem trudnym itp.?

Odpowiedź:

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPLU.09.01.00-IP.02-06-001/19, celem Działania 9.1 jest wsparcie poprzez skuteczną aktywizację zawodową. Przedsięwzięcia będą się koncentrować na wsparciu grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób starszych w wieku 50 lat i więcej, kobiet, osób z niepełnosprawnościami, osób długotrwale bezrobotnych oraz o niskich kwalifikacjach w celu aktywizacji zawodowej ułatwiającej im wejście lub powrót na rynek pracy.

W ramach konkursu wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu (zgodnie z typem projektu określonym w SZOOP) tj. typ projektu nr 1 lit. a -f:

1) Programy aktywizacji zawodowej obejmujące jedną lub kilka z następujących form wsparcia:

a) poradnictwo zawodowe lub/i pośrednictwo pracy;

b) staże i /lub praktyki zawodowe;

c) szkolenia prowadzące do nabycia, podniesienia, uzupełnienia lub zmiany kwalifikacji zawodowych ( w tym organizacja szkoleń połączona z praktyka zawodową u pracodawcy);

d) zatrudnienie subsydiowane z możliwością refundacji wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ( wsparcie w ramach zatrudnienia subsydiowanego realizowane jest wyłącznie w ramach projektów powiatowych urzędów pracy) ;

e) wsparcie adaptacyjne pracownika( wsparcie adaptacyjne może obejmować doradztwo, szkolenia oraz wsparcie indywidualnego opiekuna, w przypadku osób
z niepełnosprawnościami finansowanie pracy asystenta osoby z niepełnosprawnościami oraz doposażenie stanowiska pracy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W odniesieniu do wsparcia indywidualnego opiekuna, zaś w przypadku osób z niepełnosprawnościami finansowanie pracy asystenta osoby z niepełnosprawnościami), który uzyskał zatrudnienie
w ramach zatrudnienia subsydiowanego, jak również dla osoby odbywającej staż, praktykę zawodową, w zakresie dostosowania kompetencji i kwalifikacji pracownika/stażysty/praktykanta do potrzeb pracodawcy oraz profilu wykonywanej pracy

f) wspieranie mobilności zawodowi m.in. poprzez pokrycie kosztów dojazdu do pracy lub wstępnego zagospodarowania w nowym miejscu zamieszkania, w tym poprzez finansowanie kosztów dojazdu, zapewnienie środków na zasiedlenie.

W ramach powyższych programów aktywizacji zawodowej grupę docelowa stanowią:

1.Osoby w wieku 30 lat i więcej bezrobotne oraz bierne zawodowo z terenu woj. lubelskiego, należące co najmniej do jednej z następujących grup:

a) osoby w wieku 50 lat i więcej,

b) kobiety,

c) osoby z niepełnosprawnościami,

d) osoby długotrwale bezrobotne,

e) osoby o niskich kwalifikacjach,

f) osoby bezrobotne nie należące do grup wskazanych powyżej.

Osoby wskazane w pkt a) do e) stanowią min. 60% uczestników projektu, osoby wskazane
w pkt f) stanowią max. 20% ogólnej liczby bezrobotnych objętych wsparciem.

2. Imigranci (w tym osoby pochodzenia polskiego), reemigranci, osoby odchodzące
z rolnictwa i ich rodziny, tzw. ubodzy pracujący, osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilnoprawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia w miesiącu poprzedzającym dzień przystąpienia do projektu.. Liczba osób zaliczających się do ww. grupy nie może przekraczać 40% ogółu uczestników projektów.

Mając na uwadze powyższe, IP RPO WL podkreśla, iż wsparcie realizowane w ramach Działania 9.1 Aktywizacja zawodowa koncentruje się na kompleksowej pomocy osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, natomiast dofinansowanie szkoleń dla już zatrudnionych pracowników nie wpisuje się w wyżej wskazane ramy konkursu.

Komunikaty

Dostępnych 24 komunikatów.

Ostatnia modyfikacja: