Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Pytania i odpowiedzi

Zgodnie z zapisami regulaminu: tj. "Zgodnie z kryterium formalnym specyficznym nr 2 beneficjent ma obowiązek pomiaru efektów reintegracji uczestników projektu w wyniku realizacji ścieżki udziału w projekcie w wymiarze społecznym i wymiarze zatrudnieniowym (efektywność społeczno-zatrudnieniowa), z uwzględnieniem wyłączeń wskazanych w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznegoi zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. Wskazane w kryterium minimalne poziomy efektywności społeczno-zatrudnieniowej wynikają z minimalnych poziomów określonych przez Ministerstwo Rozwoju oraz zostały wskazane w załączniku nr 12 do przedmiotowego Regulaminu Konkursu Metodologia pomiaru efektywności społeczno – zatrudnieniowej w projekcie"

Wobec braku możliwości dodania w cz. 3.1.1 przez Wnioskodawcę własnych wskaźników, nie możliwości wskazania w tej części wskaźników efektywności społeczno-zatrudnieniowej. W jakiej części wniosku należy wykazać te wskaźniki, by spełnić kryterium formalne specyficzne 2?

Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej określamy dla każdej z grup wykazanej we wniosku. Przy wyborze wskaźnika dotyczącego efektywności zatrudnieniowej Wnioskodawca wypełniając wniosek o dofinansowanie w generatorze LSI2014EFS uwzględnia wszystkie informacje odnośnie wskaźnika w części opisowej wniosku np. w polu opisowym w części 3.2 Grupa docelowa lub 4.1 Zadania - Trwałość i wpływ rezultatów projektu, gdzie może wskazać i opisać (o ile dotyczy) wskaźniki efektywności zatrudnieniowej. Jednoczenie należy pamiętać, iż wypełniając wniosek o dofinansowanie w generatorze LSI2014EFS Wnioskodawca powinien uwzględnić informacje zawarte w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie osi priorytetowych 9-12 RPO WL, która stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu.



Zgodnie z zapisami regulaminu: tj. "kryterium formalne specyficzne nr 2 obliguje beneficjenta do dokonania weryfikacji oraz przedłożenia Instytucji Pośredniczącej wyników pomiaru efektywności społeczno-zatrudnieniowej uzyskanej przez uczestników projektu, zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020: a) w odniesieniu do osób lub środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym minimalny poziom efektywności społeczno-zatrudnieniowej wynosi 56%, w tym minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 22%.
b) w odniesieniu do osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, osób
z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi minimalny poziom efektywności społeczno-zatrudnieniowej wynosi 46%, w tym minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 12%". Wobec braku szczegółowej interpretacji w Załączniku 12 Regulaminu (Metodologia pomiaru efektywności społeczno-zatrudnieniowej w projekcie) proszę o wskazanie czy efektywność społeczno-zatrudnieniową należy wykazać rozłącznie dla obu grup uczestników projektu wskazanych w lit. a i b?   Tj. np. projekt zakłada udział: 30 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym,  w tym 2 osoby z niepełnosprawnością w stopniu znacznym, niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi

Jak należy mierzyć te wskaźniki: dla lit. a: 56% i 22% z 30 UP czy 56% i 22% z 28UP (tj. 30 UP - 2 UP z niepełnosprawnością w stopniu znacznym...)?


Efektywność społeczno-zatrudnieniową należy mierzyć osobno wśród dwóch grup osób: osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności, osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Oznacza to, że osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności, osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi wykazujemy tylko w efektywności dotyczącej tej grupy, nie wliczamy ich do efektywności dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Efektywność społeczno-zatrudnieniowa dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym: Do mianownika efektywności społeczno-zatrudnieniowej dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym wliczamy wszystkie osoby z tej grupy z wyłączeniem osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Do licznika wliczamy osoby, które osiągnęły efekt społeczny i osoby, które osiągnęły efekt zatrudnieniowy, czyli uzyskały pracę.

Efektywność społeczno-zatrudnieniowa dla osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

Do mianownika efektywności społeczno-zatrudnieniowej dla osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób
z niepełnosprawnościami sprzężonymi wliczamy wszystkie osoby z tej grupy. Do licznika wliczamy osoby z tej grupy, które osiągnęły efekt społeczny i osoby, które osiągnęły efekt zatrudnieniowy, czyli uzyskały pracę.


Zgodnie z zapisami regulaminu: Wnioskodawca zobligowany jest do określenia i pomiaru wskaźnika rezultatu bezpośredniego: - Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po opuszczeniu programu.

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do Regulaminu: Osoby poszukujące pracy są rozumiane jak we wskaźniku: liczba osób biernych zawodowo, poszukujących pracy po opuszczeniu programu".

Definicja wskaźnika: Liczba osób biernych zawodowo, poszukujących pracy po opuszczeniu programu: ,,Osoby bierne zawodowo i nie poszukujące pracy w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie, które otrzymały wsparcie z EFS i które poszukują pracy po opuszczeniu projektu. Wskaźnik ten należy rozumieć jako zmianę statusu zatrudnienia po opuszczeniu programu w stosunku do sytuacji w momencie przystąpienia do interwencji EFS (uczestnik bierny zawodowo i nieposzukujący pracy w chwili wejścia do programu EFS). Osoby bierne zawodowo definiowane są jak we wskaźniku: liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w ramach programu. Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy są rozumiane jako osoby  pozostające bez pracy, gotowe do podjęcia pracy i aktywnie poszukujące zatrudnienia - tak jak we wskaźniku dot. osób bezrobotnych.

Osoby nowo zarejestrowane w publicznych służbach zatrudnienia jako poszukujące pracy należy wliczać do wskaźnika, nawet jeśli nie mogą one od razu podjąć zatrudnienia. Wskaźnik mierzony do czterech tygodni od zakończenia przez uczestnika udziału
w projekcie. Definicja opracowana na podstawie definicji wykorzystywanych przez: Eurostat, baza danych Polityki Rynku Pracy", zgodnie z Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020 (załącznik nr 2 Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych) dokument jest dostępny pod linkiem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-w-zakresie-monitorowania-postepu-rzeczowego-realizacji-programow-operacyjnych-na-lata-2014-2020/.


4. Zwracam się z prośbą o interpretację zapisu dotyczącego kryterium specyficznego nr 6 „ Beneficjent lub Partner posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie:

- w pracy z grupą docelową , którą zamierza objąć wsparciem oraz

- w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt”.

Przede wszystkim interesuje mnie określenie” zakres merytoryczny”, czy należy definiować to ogólnie jako doświadczenie w aktywizacji i/lub reintegracji społeczno- zawodowej, czy może szczegółowo wykazać doświadczenie w realizacji np. pośrednictwo pracy, poradnictwa, szkoleń, stażu itp.

Wypełniając wniosek o dofinansowanie w generatorze LSI2014EFS Wnioskodawca uwzględnia informacje zawarte w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata
2014-2020 w zakresie osi priorytetowych 9-12 RPO WL
, pkt. 4.4 Doświadczenie wnioskodawcy i partnerów, która stanowizałącznik nr 2 do Regulaminu konkursu.

W pkt. 4.4 wniosku należy opisać potencjał społeczny wnioskodawcy i partnerów (jeśli dotyczy). Istotnym elementem opisu potencjału społecznego powinno być wykazanie doświadczenia wnioskodawcy i partnerów (jeśli dotyczy) w przeszłości w obszarze planowanej interwencji, nawet w sytuacji gdy nie realizował on dotąd projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych.

Wnioskodawca powinien przedstawić opis efektów dotychczas zrealizowanych przez siebie i partnerów (jeśli dotyczy) projektów/działań/akcji, czy też podjętej współpracy z innymi organizacjami/ instytucjami publicznymi.

Opis potencjału społecznego Wnioskodawcy i partnerów (jeśli dotyczy) powinien pozwalać na ocenę, na ile doświadczenie Wnioskodawcy i partnerów (jeśli dotyczy) jest adekwatne do realizacji projektu, co będzie rozpatrywane w szczególności w kontekście dotychczasowej działalności i możliwości weryfikacji jej rezultatów. W opisie należy jednak uwzględnić przede wszystkim przedsięwzięcia ściśle związane z zakresem planowanego do realizacji projektu (pod względem obszaru, grupy docelowej, planowanych zadań, itp.).

W przypadku przywołanego kryterium specyficznego nr 7 należy wykazać, co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie wszystkich merytorycznych działań, które zostały zaplanowane w projekcie.


Czy w ramach wsparcia edukacyjnego można realizować (projekt skierowany do trudnej młodzieży w wieku 15-17 lat) korepetycje. Młodzież posiada wieloletnie szkolne opóźnienia i nie realizuje obowiązku szkolnego. Celem korepetycji będzie wyrównanie i uzupełnienie wiedzy z zajęć szkolnych. Wsparcie to jest zgodne z potrzebami potencjalnych uczestników projektu?

 

Zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020 proces wsparcia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym powinien odbywać się w oparciu o ścieżkę reintegracji, stworzoną indywidualnie dla każdej osoby, z uwzględnieniem oceny sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji
i potrzeb.

Obliguje to Wnioskodawcę do określenia kwalifikacji posiadanych przez uczestnika przed jego przystąpieniem do szkolenia/kursu (indywidualnego bądź grupowego). Mając na uwadze celowość podejmowanych działań, które mają prowadzić do wzrostu integracji społecznej oraz poprawę dostępu do rynku pracy osób wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym w regionie poprzez realizację kompleksowych programów aktywizacji, wybrane rodzaje wsparcia skierowane do uczestników projektu, powinny prowadzić do zmian w wymiarze funkcjonowania społecznego i zatrudnieniowego.

 


Jakie są wymagania dot. realizacji praktyk zawodowych dla młodzieży, czy można założyć płatne praktyki i na jakich zasadach? Czy praktyki mogą trwać miesiąc (młodzież może je odbyć tylko w okresie wakacji)?

Wymagania dotyczące warunków realizacji staży/praktyk zawodowych realizowanych w ramach projektów muszą być zgodne z zaleceniem Rady z dnia 10 marca 2014 r. w sprawie ram jakości staży (Dz. Urz. UE C 88 z 27.03.2014, str. 1), Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży (Polska Rama Jakości Praktyk i Staży dostępna jest na stronie: http://pszk.pl/polskie-ramy-jakosci-stazy-i-praktyk) oraz Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020, Podrozdział 3.5 Warunki i procedury udzielania poszczególnych form wsparcia przez podmioty inne niż PUP-y.


Jakie są zasady ustalania wysokości kwoty stypendium stażowego czy płatnych praktyk zawodowych dla uczestników projektu?

W okresie odbywania stażu uczestnikowi projektu przysługuje miesięczne stypendium w wysokości nie większej niż kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę naliczane proporcjonalnie do liczby godzin stażu zrealizowanych przez stażystę, obowiązującego na dzień składania wniosku o dofinansowanie projektu do IOK. Powyższe uregulowania można również odnieść do organizacji praktyk zawodowych


Z uwagi na to, że szkolenia zawodowe dla osób w wieku 15-17 lat mogą być realizowane w ograniczonym zakresie, ze względu na wiek (np. kwestie dotyczące badań lekarskich dopuszczających do wykonywania zawodu), jak również wykształcenie (część uczestników nie posiada nawet wykształcenia gimnazjalnego), czy w związku z tym dla części uczestników można sfinansować udział w zajęciach rozwijających zainteresowania np. sportowe, artystyczne, językowe, komputerowe (zgodnie
z indywidualnymi potrzebami
).

Wszystkie działania muszą być dostosowane do zdiagnozowanych specyficznych potrzeb grup docelowych, w tym m.in. poprzez zastosowanie indywidualnych planów (ścieżek) działania (wsparcia). W związku z tym rodzaj i tematyka działań powinny wynikać z wcześniejszej diagnozy, tak aby wsparcie zastosowane wobec konkretnego uczestnika było zasadne i skuteczne. Zatem punktem wyjścia powinna być analiza sytuacji problemowej zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie osi priorytetowych 9-12 RPO WL, która stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu.  Należy również wskazać potrzeby i oczekiwania uczestników w aspekcie wsparcia oraz minimalne wymagania, które muszą zostać spełnione, aby uczestniczyć w określonej formie wsparcia. Wymagana zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku konieczność dokonania analizy sytuacji społecznej i zawodowej potencjalnych uczestników projektu spełni znamiona indywidualnego podejścia dla każdej osoby, rodziny itp., które Wnioskodawca planuje objąć wsparciem. Istotnym jest, aby wskazane w projekcie usługi o charakterze społecznym, edukacyjnym, zawodowym itp. Wynikały z potrzeb uczestników. Ważny jest również cel szczegółowy Priorytetu 9i, którym jest wzrost integracji społecznej oraz poprawa dostępu do rynku pracy osób wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym w regionie.


Czy jest możliwa następująca konfiguracja podmiotu aplikującego: partnerstwo składające się z NGOsa ( lider) i spółki z o.o. (partner).

Nie ma przeciwwskazań, aby Wnioskodawca (NGO) zawarł umowę partnerską z przedsiębiorcą, którym jest Sp. z o. o., o ile spełni wszystkie warunki określone w Regulaminie konkursu dla Działania 11.1 Aktywne włączenie w podrozdziale 3.1 Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie, który dostępny jest od dnia ogłoszenia informacji o naborzena stronie http://rpo.lubelskie.pl/wup w zakładce dotyczącej Działania 11.1 Aktywne włączenie – 2016. Ponadto informuję, że typy wszystkich beneficjentów w ramach Działania 11.1 zostały również wyszczególnione w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Zgodnie z podrozdziałem 3.6 Wymagania dotyczące partnerstwa Regulaminu konkursu w ramach Działania 11.1 Aktywne włączenie partnerami mogą być wszystkie podmioty uprawnione do składania wniosków spełniające definicję beneficjenta.


Czy typ projektu nr 1 tj. Programy na rzecz integracji osób i rodzin wykluczonych bądź zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym ukierunkowane na aktywizację oraz reintegrację społeczno-zawodową, przewidziany został wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami, czy mogą one stanowić jedynie część grupy docelowej (np. 20% grupy docelowej zg. z kryterium premiującym nr 4)?

Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu nr RPLU.11.01.00-IP.02-06-002/16 typ projektu
nr 1 Programy na rzecz integracji osób i rodzin wykluczonych bądź zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym ukierunkowane na aktywizację oraz reintegrację społeczno-zawodową dotyczy osób wykluczonych (w tym dotkniętych ubóstwem) lub osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznymz terenu woj. lubelskiego, w tym w szczególności:

a)  osoby pozostające bez zatrudnienia,

b) osoby bezrobotne – wyłącznie osoby należące do trzeciej grupy osób sprofilowanych jako osoby oddalone od rynku pracy w rozumieniu art. 33 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,

c)  osoby o niskich kwalifikacjach,

d)  osoby z niepełnosprawnościami (w tym z zaburzeniami psychicznymi),

e) dzieci i młodzież wykluczona lub zagrożona wykluczeniem społecznym,

f) osoby bezdomne,

g) otoczenie osób wykluczonych społecznie (w tym rodziny osób wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym),których udział w projekcie jest niezbędny dla skutecznego wsparcia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, o ile mieszczą się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020 oraz przewidzianych w ramach konkursu typach projektów.

Dodatkowa premia punktowa w wysokości 10 pkt. dotyczy objęcia wsparciem osób niepełnosprawnych co najmniej 20% ogółu uczestników. W związku z powyższym nie ma obowiązku objęcia wsparciem tylko osób z niepełnosprawnością.


Dla spełnienia kryterium premiującego nr 1 m.in. grupę docelową w projekcie powinny w 100% stanowić mieszkańcy co najmniej dwóch gmin, na terenie których odsetek osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa jest wyższy niż średnia dla województwa lubelskiego tj. wyższy niż 63% (zg. ze Sprawozdaniem MPiPS, wg stanu na dzień 31.12.2015 r.). Zależy nam na objęciu wsparciem mieszkańców jak największego odsetka ww. gmin. W Sprawozdaniu przy części miejscowości (np. przy miejscowości Kraśnik występują dwie wartości procentowe  dot. udziału liczby  rodzin korzystających z pomocy społecznej z powodu ubóstwa w stosunku do liczby rodzin korzystających z pomocy społecznej- 64% i 53%)  nie został dookreślony rodzaj obszaru (miasto/obszar wiejski) przez to nie mamy pewności, który obszar wybrać w generatorze tak by spełnić kryterium premiujące. Jak prawidłowo określić  obszary spełniające kryterium?

 

Zgodnie z tabelą „Dane o korzystających z pomocy i wsparcia w 2015 r. na podstawie Oceny Zasobów Pomocy Społecznej za 2015 r.” pierwsza wartość procentowa dotyczy osób z obszarów miejskich natomiast druga wartość procentowa odnosi się do osób z terenów wiejskich, tj. w powiecie kraśnickim w gminie miejskiej Kraśnik procentowy udział liczby rodzin korzystających z pomocy społecznej z powodu ubóstwa w stosunku do liczby rodzin korzystających z pomocy społecznej wynosi 64%, natomiast w powiecie kraśnickim w gminie wiejskiej wynosi 53%.

Powyższa tabela  znajduje się pod adresem strony:                             

http://rpo.lubelskie.pl/nabor-491-sprawozdanie_mpips_kryterium_premiujace.html.

 


Czy możliwe w ramach przedmiotowego konkursu jest  przewidzenie dla Uczestników Projektu wsparcia w postaci subsydiowanego zatrudnienia połączonego z doposażeniem stanowiska pracy?

Celem Działania 11.1 jest zahamowanie zjawiska uzależnienia od pomocy społecznej, dziedziczenia biedy i niekorzystnych postaw społecznych oraz poprawa dostępu do rynku pracy osób wykluczonych bądź zagrożonych wykluczeniem społecznym w regionie. W ramach Działania będą realizowane przedsięwzięcia na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej oraz integracji społecznej osób i rodzin wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, poprzez realizację kompleksowych programów aktywizacji oraz usług reintegracji i rehabilitacji społeczno – zawodowej. Wdrożenie standardów oraz wykorzystanie nowych rozwiązań w zakresie aktywnej integracji przyczyni się do podniesienia jakości, skuteczności i efektywności działań instytucji pomocy i integracji na rzecz włączenia społecznego.

Zgodnie z treścią Regulaminu konkursu wszystkie działania muszą być dostosowane do zdiagnozowanych specyficznych potrzeb grupy docelowej, w tym m.in. poprzez zastosowanie indywidualnych planów (ścieżek) działania (wsparcia). Indywidualizacja działań zaplanowanych i podejmowanych w stosunku do uczestnika projektu, powinna stanowić jeden z kluczowych aspektów projektu, poprzedzony przeprowadzoną analizą sytuacji problemowej. W tym zakresie – opisaną i uzasadnioną w treści wniosku o dofinansowanie projektu. IOK podkreśla, iż szczegółowa analiza oraz ocena zaplanowanych przez Wnioskodawcę działań, w ramach realizowanego typu projektu jest możliwa wyłącznie na etapie oceny merytorycznej, przy uwzględnieniu opisu sytuacji problemowej.


W jaki sposób oceniany będzie przez Państwa potencjał finansowy Wnioskodawcy odnośnie ocenianego projektu, w sytuacji gdy złożył on wcześniej w ramach innych konkursów wnioski do WUP Lublin, a te uzyskałyby dofinansowanie? Czy wskazane byłoby opóźnienie realizacji ocenianego projektu (przykładowo początek realizacji- rok 2019), tak by obrót Wnioskodawcy był równy lub wyższy od rocznych wydatków
w ocenianym proj. i innych realizowanych w ramach EFS w roku 2019?

Ocena potencjału finansowego polega na porównaniu rocznego poziomu wydatków z rocznymi obrotami wnioskodawcy i partnerów (o ile dotyczy) za poprzedni zamknięty rok obrotowy (PLN). W pkt 4.3 wniosku o dofinansowanie projektu Potencjał wnioskodawcy i partnerów należy przedstawić informacje potwierdzające potencjał finansowy projektodawcy i ewentualnych partnerów do realizacji projektu, wskazując łączny obrót za zamknięty ostatni zatwierdzony rok obrotowy równy lub wyższy od łącznych rocznych wydatków w ocenianym projekcie w roku kalendarzowym, w którym wydatki są najwyższe.

Komunikaty

Dostępnych 20 komunikatów.

Ostatnia modyfikacja:

RPO WL (RPO Lubelskie)