Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Z CYKLU: DOBRY POMYSŁ NA BIZNES

Odpręż się, bo tutaj czas odmierza sama natura. Są takie miejsca, gdzie wielkomiejski zgiełk w krótkiej chwili zmienia się w zapach siana, pianie koguta oraz aromat ciepłego mleka. Dobrze byłoby tutaj odpocząć… a jeszcze lepiej dobrze na tym zarobić. Województwo Lubelskie to zielony region, gdzie agroturystyka rozwija się dobrze, a zapotrzebowanie rynku wciąż wzrasta.

Obraz przedstawia rowerzystów na moście obiektu Wyspa Wisła w Stężycy

WAKACYJNY OFF ROAD

Boom na Slow Life

Coraz więcej Osób chce zejść z utartych szlaków, poszukując miejsc z dala od miast i popularnych turystycznych miejscowości. Według wielu prognoz ten trend będzie się utrzymywał – podobnie, jak boom na eko-żywność oraz slow-life w indywidualnym wydaniu.
Wystarczy sprawdzić statystyki Google (np. w Google AdWords), aby się przekonać, że ludzie często wpisują do wyszukiwarki takie wyrażenia kluczowe jak „gospodarstwo agrosturystyczne”, czy „agroturystka koło Lublina””. Dowodzi to dużego potencjału biznesowego oraz sporego zapotrzebowania. W tej sytuacji warto pomyśleć o własnej firmie pod agroturystycznym szyldem.

WYRÓŻNIJ SIĘ NATURALNIE

Daj więcej niż inni

Jak w każdym biznesie także w agroturystyce oferta powinna być profilowana potrzebami i korzyściami potencjalnych Klientów. Właśnie dlatego już na etapie planowania zrób, tzw. badanie fokusowe. Chodzi o spotkanie, podczas którego ankietuje się potencjalnych Klientów zadając im pytania. Aby dobrze przeprowadzić takie badania, trzeba spojrzeć na swoje gospodarstwo agroturystyczne oczami osoby, która szuka dobrej agroturystyki.
Właśnie dlatego warto zapytać o preferowane atrakcje, menu, wystrój pomieszczeń, akceptowalną cenę oraz inne kwestie związane z wyborem oferty. Dzięki temu idealnie wkomponujesz swoje gospodarstwo w realne oczekiwania, wyróżnisz się na tle konkurencji oraz unikniesz kosztownej metody prób i błędów.

AGROTURYSTYCZNE TRENDY

Podążaj za nimi i kreuj własne

Top 5 trendów w branży agroturystycznej to:
1. Nauka jazdy konnej – dla dorosłych i dla dzieci
2. Pieczenie naturalnego chleba
3. Pomoc w codziennych czynnościach gospodarskich
4. Wyrabianie eko-pyszności, które można zabrać do domu
5. Lekcje przyrody w plenerze

Aby wyróżnić się na tle konkurencji warto oczywiście zaproponować więcej i maksymalnie wykorzystać potencjał lubelskiej przyrody, możliwości dofinansowania oraz własne pomysły.

WIEJSKI MARKETING KLASY BIZNES

Pokaż gospodarstwo z dobrej strony

Ogłoszenia w portalach to stanowczo za mało. Zabierzmy się za skuteczny marketing. Po pierwsze trzeba pamiętać, że agroturystyką interesują się przede wszystkim Klienci z miast, warto pomyśleć, m.in. o:
nowoczesnej stronie WWW, która świetnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych (responsywność);

remarketingu (reklamach, które podążają za Użytkownikiem, który odwiedził już stronę);

reklamach w mediach społecznościowych (np. Facebook Ads) kierowanych do mieszkańców. Danego regionu, czy konkretnego miasta.

Twórz Content, który opowiada historie

Większość właścicieli promuje swoje gospodarstwa agroturystyczne, ograniczając się do przedstawienia oferty i ewentualnie galerii zdjęć. Warto zrobić to inaczej, czyli zaprezentować filmiki, poprowadzić blog oraz stworzyć historię, która odzwierciedli unikalny charakter agroturystyki.

Eko-trendy i moda na slow-life sprawia, że gospodarstwo agroturystyczne to perspektywiczny pomysł na biznes. Mamy nadzieję, że nasz artykuł Cię zainspiruje do poszukiwań ciekawych miejsc na turystycznej mapie Lubelszczyzny lub otworzenia własnego gospodarstwa.

  • 0Zapisz